Min Roadtrip börjar ta form

Jag har återigen skrivit listor.
På vad jag ska ha med mig.
Bland annat en karta.
Ska berätta en sak, som jag tror jag aldrig vågat erkänna, när jag åkte på min galna trip till World Winner i Schweiz förrförra hösten.
Till utställningshallen var det ca 2000km. En rätt ansenlig sträcka att åka.
Speciellt som jag åkte själv, endast i sällskap med Vitöra.
Hade jag karta då ?
Nopp ?!
Iklädd en bil och medförandes en GPS, åkte jag iväg på denna resa.
Hur sjutton tänkte jag ??
Tja, svaret är som vanligt.
Det gjorde jag juh inte.
Allt gick väl, på det stora hela.
UTOM när jag NÅGONSTANS i Danmark befinner mig vid ett färjeläge.
Än idag har jag INGEN SOM HELST aning om var jag var !?
Om jag hade kunnat ta en annan väg som var billigare eller nåt.
Tänk om min GPS hade gått sönder mitt i Tyskland eller på småbygden i Schweiz ??
Nu hände inget av detta, men hädanefter har jag alltid karta med mig.

SÅ, GPSen är laddad och kartan packad.
Sen kan man juh ha vissa funderingar på Maries karta.
Jag ska till Älvdalen och efter det ska jag ännu mer ut i skogen än vad jag är idag.  *ler*
Skrev juh om det för ett tag sedan.
Älvdalen 2007

Såhär står det, bland annat;

Tag sats över bron - Hjälp?! Vad händer om jag inte gör det liksom?? 24,6km
Hammarsborg Här finns det björn - Jahapp, bäst att köra fort där va ?

Dessutom fick jag veta att den bron jag körde på förra gången nu är bortspolad ?!
Eh.............. men jag har ingen hybridbil liksom.
Ska vi simma över jag och katterna eller ?
Visst, jag är duktig på att simma, men att släpa bilen efter mig i en älv.
Liiiite tveksam till det.   *ler*
Nå, det kommer gå kanon.
Bara jag får in alla kissarna så jag får med mig dom.

Efter Älvdalen ska jag till Funäsdalen.
Ja, när jag ändå är i faggorna liksom.
Det ligger juh bara en fikapaus bort typ.
Vad jag ska göra i Funäsdalen får ni reda på nån annan gång.  *ler*
Jag ska iallafall bo på Grönländaren.
Djuren är jättevälkomna.
Alldeles gratis och det tillhör inte vanligheterna.
Funäsdalen var jag i tre gånger per år när jag var liten.
Jag har vandrat i alla bergen där och åkt skidor och tolkat efter skoter.
Det finns en del bilder i 50-års inlägget.


Efter Funäsdalen ska jag hem igen.
En rejäl resa på många timmar.
Med en ivrigt pratande Bandit och en ibland pratande Prins.
Tur det finns radio och ljudböcker.  :-)

pst............ jag åker inte förrän imorrn.  dst.......


Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Spännande! Vi väntar ivrigt på rapporter! Nosbuff

2011-07-03 @ 11:25:07
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Anna.S

Det verkar som att du klarar dig bra på dina resor så var inte orolig. Kram ♥

2011-07-03 @ 11:30:36
URL: http://www.honeysuckles.se
Postat av: Kim

Ja dom säger det, men igår fick jag höra att han var väldigt lik mig med. :D

2011-07-03 @ 12:30:29
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0