Midsommar i bilder

Så kommer en bildbomb från midsommarafton och midsommardagen.
Fina Levina som hade klänning och lackskor.
Precis som mamma.


- Kolla Inkan.
- Jag har en tautering också.
- Precis som du och mamma.


Martin studerar champagnens äkthet.


Tydligen var den till belåtenhet.
Vilken tur


Så blev det då champagne i mina fina födelsedagsglas med jordbubbe i.
Precis som det ska vara på midsommarafton.
Lite gömd bakom så finns självklart Mygga, som också är en (o)välkommen gäst på midsommar.


Levina fick självklart också ett glas med jordbubbe i.
Hon var lite orolig att hon inte skulle få nån jordbubbe och viskade till sin mams.
Men Tant Inkan har koll på läget.
Självklart ska de små få jordbubbe i.
Skam vore det annars juh.
Hon ser rätt nöjd ut iallafall.


Lillemor hade med sig midsommarstången.
Det måste man ju ha.


Finaste Wilmer fick nöja sig med nappflaska med vatten.
Utan jordbubbe.


Men han ser rätt nöjd ut ändå.
Skål Wilmer


Han är bara sååå söt.


Bandit ligger och tvättar sig bredvid spritväskan.


Så var det då klart.
Sill, potatis, smör, grönsallad, ägg, vin öl och snaps.


Lillemor och Levina konverserar vid matbordet.


Efter lunchen blev det rabarberpaj i hjärtform med glass.


Så här såg den ut färdig.



För säkerhetsskull gjorde jag en vanlig form också.
Jupps, vi åt så det sprutade ur öronen.   *ler*


Ja, sen fick mina stackars gäster jobba lite innan kvällsmaten.
Marie i finklänning stackarn.
Mitt vedförråd har fullständigt packat ihop i vinter.
För att få ut den sista veden måste presenningen rivas ner och det var massor med vatten ovanpå, plus en halv skog av barr.
Jag har krupit därinne, med viss risk för att få allt i huvudet.
Plus att krypa inte är så bra för mig.
Men snälla vänner som man har, hjälpte dom till.
På självaste midsommarafton och allt.

Marie och Martin i skogen.  *ler*


Martin såg dock rätt glad ut, trots slitet.


Marie river nätet.


Tack snälla ni för hjälpen !!!

Under tiden läste Lillemor och Levina bok.


Liten Wilmer var så grymt söt i sin frack.
De ni


Finaste sötaste Wilmer i sin frack.
Rejält trött, så nu blev det natt i vagnen för honom.


- Har Prinsen gått och blivit barnkär ?
Nä, det är ett fårskinn därinne, som han hemskt gärna hade velat adoptera.


Tänk så lång man kan bli.


Flaskan var tom.


Och likaså snapsglasen.
FAST, jag erkänner att jag var helt värdelös på att dricka snaps.  :-(
Sorry Lillemor


Dagen efter..................
..................  Frukost och vädret håller fortfarande i sig.


Prinsen hittade ett nytt ställe att balta vatten i.
Nere i det som är en brunn, finns ett trälock över och en hink som alltid är full med vatten.
Han baltar ju allt som har med vatten att göra.


Jaha, sen satte jag min stackars översovande gäst i arbete också.
Det gäller ju att jobba för både frukost och lunch.  *ler*
Lillemor hjälpte mig att få upp en hel del av veden.
Tusen tack Lillemor !!!
Trots getingar som surrade runt och var rejält irriterade.


Sen tog hon sig en snurr på studsmattan.
Jag fick inte ta några kort, så då gjorde jag ju självklart inte det.  :-))


- Marie, klockan 15:14 kom det.
- Det höll på i cirka en timme.
- Sen kom solen fram igen.

Det har varit ett helt fantastiskt midsommarväder.
Varmt, bitivis soligt och inte en droppe regn, trots en del hotande mörka moln periodvis.

Kommentarer
Postat av: ☆Fru Eriksson

Underbart ♥...

/Kram Kram

2011-06-27 @ 21:53:19
URL: http://www.frunsblogg.blogspot.com/
Postat av: Kjelle Bus

Mysig MISSommarhelg ni haft där på landet :)

2011-06-27 @ 22:14:13
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/mandag-dagens-blogg-1.html#comment

2011-06-27 @ 22:46:38
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Erica Osterman

Ser underbart ut som vanligt! Men stackars Vilmer, han har ju en stooooor äcklig mygga som håller på att äta upp hans ögonbryn på trött-bilden, elaka Inkan som fotograferar istället för att rädda honom! Gullepluttar båda två. Och katterna också förstås! O:-)



Kram kram!

2011-06-27 @ 23:38:05
URL: http://www.cheeserica.com
Postat av: Mia systeryster

Vadmysigt allt såg ut,och vad skönt att du fick hjälp med presenningen!!=D

2011-06-28 @ 00:38:07
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Vad härligt! Mycket bättre blir det inte! Nosbuff

2011-06-28 @ 06:27:49
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Calle

En midsommar för alla åldrar. Åh, så trevligt det ser ut!

Och ni slapp äta råtta?!

2011-06-28 @ 08:52:28
URL: http://calleism.wordpress.com
Postat av: Inkan o Ligan

Jag vet Erica, fast jag såg den inte förrän i bildredigeraren. Annars hade jag tagit bort den. :-(

Han hade massor av bett stackarn.

Jupps Calle, ingen råtta. ler

2011-06-28 @ 08:55:14
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Gunilla och Frasse

Åh, så mysigt det ser ut, och bilderna är ju underbara! Du är en väldigt duktig fotograf! Känns så märkligt att se alla fina bilder från "Svedala" när man själv satt i ett plan på väg hem från Cypern på midsommarnatten :-)

Kramar och tassklappar

2011-06-28 @ 21:56:37
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0