Midsommar

har varit fantastisk.
Jag har massor av bilder att gå igenom, så det kommer ta en stund.
Men, bilder kommer.
MEN, några små korta;
Ligan stod till tjänst med mat till sin Matte och gästerna.
Självklart ville även dom ge ett bidrag.

- Vassego Matte, den är till dig och dina gäster.
(det här var på förmiddagen)
Gästerna skulle komma runt lunch.
- Tack SNÄLLA Ligan.


- Jag uppskattar verkligen era ansträngningar.
- Tro inte annat.
- Dock tror jag inte att den räcker till oss alla.
- Så, NI får dela på den delikata råttan.
(för en råtta var det, relativt stor och kolsvart)

- Okej, ska vi dela på den Puzzel.
- Eftersom jag fyller år imorgon, får jag börja va ?


- Åkej, du kan ta den Bandit.


- Tack tack
- Du får den sen.


- Mums mums


- Jag går iväg till nån avskild plats och mumsar en stund.


- Nu Puzzel, kommer jag med den åt dig.


- Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, vad roligt.


- Vänsterlabb


- Och sen en rejäl höger.


- Nej Matte, jag tänker inte visa dig vad jag har.
- Jag är ju en fin Prinsessa och kan inte hålla på och fåna mig såhär juh.


- Äsch, jag har ju så himla roligt.
- Jag struntar i om jag är en Prinsessa.
- Prinsessor leker ju också.

- Visst Matte ?
- Klart dom gör gumman.


- Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Ligan fick alltså dela på sin råtta.
Mina gäster fick sill med världens dyraste färskpotatis, (förklaring kommer sen) nubbe, vin och äkta champagne till lunch.
Till efterrätt rabarberpajen som jag gjort.
Levina valde glass till istället för vaniljsås.
Bra val
Senare på kvällen var det dax för grillat, med mer svindyr färskpotatis *ler*, grillad flintastek och mer vin.
På radion tidigare på dagen hade dom sagt att det man ABSOLUT inte fick ha;
1 Flintastek
som är
2 Förmarinerad
självklart åt vi inte förmarinerad flintastek som jag tidigare slagits om på Ica.  
För det fick man juh inte liksom.  *suck*
Ica Flygfyren dan innan midsommarafton är ingen, lek kan jag tala om.
Hälsenorna satt löst och jag var väldigt nära att ge upp.
MEN, har man gäster så får man inte ge upp.
Så jag tog en och annan hälsena som trofé jag med.  *stolt*
OCH fick allt handlat dessutom.
Utom osten till frullen, som istället blev skinka.
Det får finnas gränser för vad man kan stå ut med.

När det gälller potatisen, får ni själva lista ut vad som kanske inte blev helt helt rätt.
Jag kan säga såhär;
Potatisen kostade 3.90kg
Vitöra och jag trivs bra ihop.
Vi delar så gärna på hans hjärncell.
Att självscanna är inte alltid av godo tydligen.
*ler*
Att LÄSA det man scannar in är också ett sånt där bra tips.


NU är klockan snart tolv och midnatt igen.
Ligan far runt på gräset.
Jag sitter ute invirad i världens tjockaste duntäcke och en fleecefilt upp till.
Det är relativt myggfritt nu och jag stortrivs.
Tack Lillemor
Tack Marie
Tack Martin
Tack Levina
Tack Wilmer
och sist men inte minst
Tack Ligan

Kommentarer
Postat av: ☆Annmi

Thihi Underbart.........

2011-06-26 @ 17:28:03
URL: http://www.annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Marie med familj!

TACK INKAN!!!!



Levina tackar speciellt för studsmattan!

2011-06-26 @ 21:02:03
Postat av: Ulrica

Nu har mina pälsbollar fått en egen blogg :)

http://kattersombloggar.blogspot.com

Så du kan bortse från mitt mail ;)

2011-06-26 @ 22:18:20
URL: http://mammaulrica.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Tack för en supertrevlig midsommar, maten sällskapet och tom vädret var toppen men kan jag reklamera myggbetten, de är måååånga ;)

2011-06-26 @ 23:11:10
Postat av: Mia systeryster

Men jisses vilka bilder, hur har du lyckats fånga dessa ögonblick!!? Underbart, när han slänger upp råttan i luften!!

Ni verkar ha haft en bra midsommarafton!

Kram

2011-06-27 @ 00:26:28
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Therese Bergsmo

Gillade bilderna på Prinsessan, hon kan tydligen leka och vara som andra katter ;-) Har mest sett henne sovandes...



Åh, Inkan, självskanning och inte läsa funkar inte så bra märker jag... Kanske läge att stå i kö istället, nej förresten det är sååå tråkigt! Men nästa gång kanske du läser vad du skannar?



Kram ;-)

2011-06-27 @ 09:24:20
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: carola

vilka underbara kort, att du hinner få med allt..

Usch så hemsk dom är katter med mössen:)



Har haft en underbar midsommar, lugnt och skönt.

Funderar på att åka till Sthl den 12 juli om jag får någon med mig, läs på min blogg.

kramisar

2011-06-27 @ 09:50:14
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Max & Måns

Jamars fina bilder!

Visst är det kul att bolla med en mususling? ;-)

Nosbuff

2011-06-27 @ 12:43:30
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Anna.S

Vilka duktiga jägare du har :)

2011-06-27 @ 15:25:31
URL: http://www.honeysuckles.se
Postat av: Anna

Fy vilken äcklig mus... Men de är duktiga jägare dina katter :)



Hoppas du ahr haft en fin midsommar. Kramar

2011-06-27 @ 15:52:20
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se
Postat av: Kim

Ni ser ut att ha det bra. :) Vilken miss med potatisen ;)

2011-06-28 @ 13:17:27
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0