Ytterligare en solig dag och en undran

HUR och inte minst NÄR kommer vi komma hem på måndag ???
Om ALLS liksom ?!?!
Idag kom Vitöra hem halv åtta ?!
Jo, han var hemom en snabb sväng mitt på dagen.
Kröp yrvaken fram, från under Grannens altan, där han troligen legat och sovit merparten av förmiddagen.
Jaja.... kanske dom tröttnar på att vara ute och ränna.
Då menar jag SchackLigan.
Vad har dom andra gjort då ?
Prinsen har druckit och inte minst blaskat med vatten.
Men det fick jag inte med på kort.
Funderar på om han försöker gräva fram vattnet som är längst ner kanske ??!  :-)
Jag har insett att stora hundskålarna jag har efter Trixi, är utmärkt till en rejäl coonis.
När han inte grävt vatten, så har han faktiskt sovit.
Inne


Det blåste rejält idag och det syns.




Drottningen, vad har hon gjort idag då ?
Tja, det gamla vanliga.


- Jag vänder väl på mig så du ser min fina sida Matte.
- Så, nu kan du ta ett kort.


Matte har planterat blomma !!
MYCKET stolt
Fick ju en blomma av käraste Anna, som jag skulle plantera.
Det har bara tagit två dagar att komma till skott, men nu så.
Såg inte förrän det var försent att jag hade fel inställningpå kameran.  Sorry
Iallafall så finns blomman därnere i krukan.
Kommer inte ihåg vad den hette dock.


Sen har jag spikat upp Svenska flaggan.
Det var viss risk för liv och lem, när jag hängde halvt över räcket, men nu hänger finaste flaggan där iallafall.
Nu kan jag vara en stolt svensk på måndag.


Visst är den fin vår flagga ?


Nu sitter jag invirad i mitt tjockaste duntäcke, plus en fleecefilt och skriver.
Det blåser och är rätt kallt.
Att jag är frusen gör inte saken bättre.
Sen brukar jag få lite solfrossa, om jag varit i solen en hel dag.

Runt halv sju tog jag sen ett kort till på Drottningen.   *ler*
Till hennes försvar ska sägas, att nu när det är svalare så är även hon ute och rör på sig.  :-)


En stund här på kvällskvisten såg jag Vitöra.
Ni ser honom i ormbuskarna va ?


För att i nästa sekund vara puts väck.


- Tittut Matte
- Här är jag.


Bandit vässar klorna.


Ja, vi har det kanon.   *ler*
Imorse var det kaffe hos Grannen dessutom.
Igår tog jag med mig kameran för att försöka fota Nike, Rambo och Puma, men det blev liksom inget.
Nytt försök ska göras.

Kommentarer
Postat av: Ulrica

ååååhhhhh så mysigt.

Skulle också vilja ha ett land/torp att åka till

Tack för kramen ;)

2011-06-04 @ 21:10:33
URL: http://mammaulrica.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Det bli LAK på tisdag (letning av katt) det måste ju gå lika bra som VAB??Ni ser ut att ha det underbart Nosbuff

2011-06-05 @ 18:09:43
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Ja eller VAK. :-)

2011-06-05 @ 23:44:42
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0