ÄRTHJÄRNA är mitt förnamn

IDIOT mitt efternamn.
PUCKO is my middlename.
Jag är i Söderhamn.
Utan fungerande dator.
Utan laddad telefon.
Jag har sjuk abstinens.
Har just ätit rotmos med vad man nu brukar ha till det, kommer inte ihåg.
Fläsklägg eller nåt.
Grymt gott var det iallafall.
Packade juh igår, bland annat lilldatorn med laddkabel till.
Telefonen höll på att ladda ur, men jag tänkte att det gör jag sen på tåget.
På tåget sov jag och orkade sen inte plocka upp datorn.
Väl i Söderhamn var batteriet nästan slut.
Det var taxibilarna tydligen också.
Den typ enda eller nåt, taxichaffisen sa glatt att;
- Jo du kommer få vänta.
Sur och trött ringde jag hotellet för att få dom att skynda på det hela lite.
Det ÄR verkligen inte långt att gå, men jag har gått nog för idag.
Jag har ONT.
Men landsbygden är underbar.
Tjejen i receptionen sa att;
- Vänta en minut så kommer jag.
Och det gjorde hon.
Underbar service på det här hotellet.   *ler brett*
SÅ, väl inne på rummet så åker datorn upp såklart.
Fram med laddare för datorn är totalt död.
Då har det som inte får hända hänt.
Det är fel laddkabel?!?!
Fattar inte hur jag kunde ta så fel och dessutom inte dubbelkollade den.
Men det var den sladden som låg vid lilldatorn.
Visserligen i en plastförpackning, som borde fått mig att vakna, men icke.
SÅ, här sitter jag nu, utan en dator att surfa på och utan en telefon att ringa, sms:a eller göra annat roligt med.
*suck*
Nopp, jag har inte ett dugg abstinens och är inte ALLS dator/internet/bloggberoende.
Ohhhhhhhhhh nej.
*hrmf*
Det värsta är att jag skulle jobbat med den här datorn imorrn och det blir ju lite svårt.
Det är så grymt svårt att få tag på en ledig dator häruppe och jobba behöver jag ju mellan mötena.
Jaja............. det får lösa sig imorrn.
Hotellet har en dator som tur är, så jag kan surfa lite iallafall.
Jupps jag vet, Vitöra HAR mer celler än mig.
Alldeles för ofta.  :-)


pst............. Madde, jag tar aldrig illa upp och gör jag det så lär jag säga till.   pst..........

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Även solen har sina fläckar..Nosbuff

2011-05-19 @ 06:13:37
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Malin

Aj då, ibland är inte riktigt hjärnan där den ska vara, dvs på plats och igång ;-)

2011-05-19 @ 07:45:24
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Mamma Mia

Tänk vad handikappad man känner sig utan teknologin inom räckhåll.

Förresten, har hälsning från glad dotter i Mexico. På hennes blogg har hon bilder på sig och ett LEJON. Ja jag höll på att trilla från stolen i varje fall trillade tårar på min kind. Lejon som är mina djur absoluta! Om du inte har hennes länk så hittar du den på min blogg.

kram på dig

2011-05-19 @ 10:23:56
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0