En djungel

Tänkte jag skulle börja med matkasse igen.
Men det är verkligen en djungel.
Jag gillade det jag körde förut som ju var Matlycka.
Det lite trista är att dom dragit in 2personers påsarna, men det gick väl inte runt antar jag.
Annars var dom bra på att ge mig extra grönsaker eller wokisar istället för kolhydrater.


Det finns en sida som jämför olika kassar.
En kasse var jättebillig.
Synd bara att den levererade i Skövde med omnejd.  *skratt*
Kanske inte blir så billigt om man ska ner dit och hämta den.

Sen finns det en kasse jag är intresserad av.
Dom har inga kolhydrater alls, utan kör mer LCHF-variant.
Det jag dock reagerar på är att dom har oerhört lite grönsaker.
Jag har mailat med dom fram och tillbaka hela dagen.
Dom är inte speciellt billiga nämligen och dom har inga Prova-på priser som alla andra har.
SÅ, vi får se.
Jag är tveksam, men kan dom uppvisa att dom har mer grönsaker, kan jag prova en påse, men jag har inte fått några mer exempelmenyer och tills dess får det vara.
Dom påstod nämligen att just den menyn jag fick se var väldigt lite grönsaker i, så då vill jag se motsatsen såklart, vilket jag inte fått ännu.
Jag väntar och beställer matkasse från Matlycka tills vidare.

Apropå den Trista Nyheten igår så har jag idag den "Glada nyheten" att kunna berätta att jag nu har träningskort på Kenzai istället.
Jag tänkte igår att jag mailar dom iallafall och ställer mig i kö och talar om att jag provtränat för bara några veckor sedan. Fick ett otroligt glädjande svar tillbaka;
"Hej Ingrid!
Kollade i systemet och du står fortfarande kvar som provträningsmedlem vilket gör att din plats är reserverad för dig. 
Återkom med vilket kort du önskar så ordnar jag det på en gång.
Mvh  / Johan, Kenzai
"
SÅ, nu är jag fullvärdig medlem på Kenzai för lång tid framöver.

Jag blev så glad och lycklig att jag avbokade både Muskel och Vattengympan ikväll och gick på ett "Forza-pass" istället. Det är det där med svärd som jag berättat om nån gång förut.
Jag gillar det.  Himlans roligt.
Flåååt Madde  :-(
Imorrn bitti klockan 06:45 ska jag gå på ett Easy Line 30pass.
Jupps, jag hänvisar till mitt tidigare inlägg om ålder och galenskap.  *ler*
Nu ska jag läsa en stund efter duschen och hoppas att Sverige inte gör bort sig i matchen.

Kommentarer
Postat av: madde

välkommen till kenzai (ler) jag skrev ju att du skulle få köpa kort... (ler) då kommer du väl lite på mina kenzaipass?!



grönsaker = kolhydrater (bara så att du vet...)

2011-05-05 @ 07:49:32
Postat av: Inkan o Ligan

Ja och det är gröt också Madde. Med kolhydrater menar jag främst ris och pasta och det äter jag knappt längre. Grönsaker är nyttigare och gott och man får inte matkoma av det.

2011-05-05 @ 07:56:21
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: madde

bra att du har koll (ler)! Men vad är matkoma??

rekommenderar varmt att skippa ris, pasta och och istället äta quinoa (finns svart, vit och röd ouinoa) mkt gott mättande och proteinrikt!



lycka till med din träning !

2011-05-05 @ 09:53:45
Postat av: Inkan o Ligan

Jupps Quinoa har jag hört talas om på XTRAvaganza och ska prova. Matkoma är när man äter lunch ute till exempel och massor med vit pasta och sen håller på att somna. skrattar

När jag äter till exempel Thaimat utan ris mår jag sååååååå mycket bättre.

Och som svar på din tidigare fråga, självklart kommer jag på dina Kenzaipass.

MÅste dock ta mig en rejäl funderare på min träning på Kenzai så jag inte får så ont igen.

Ska ta lite och blanda det som fungerrar för mig och börja styrketräna där. Helst dra mig ur sängen och göra det på morgonen. Veeet att det är underbart bara jag kommer upp liksom. :-)

tack för att du finns !

2011-05-05 @ 10:04:42
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: madde

klok du är : blanda vattenträningen med landklasserna så kommer det gå bra! och jobba med glädje och efter egen förmåga! på kenzai har man pt-grupper dom du kan vara med i.... och har du värk så finns det även naprapater massörer och kiropraktorer... så bara ösa på i full fart vetja!



hare gott!

2011-05-06 @ 14:48:11
Postat av: Ulrica

Jag skall använda Linas matkasse igen så fort ekonomin tillåter.

Tyckte det var prisvärt & många bra recept. Sist vi provade var det 1 recept som vi inte gilla.

2011-05-12 @ 10:49:16
URL: http://mammaulriaca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0