Nostalgitrippen

Satt och läste en blogg i morse och i ett av inlägget fick jag lite nostalgitripp.
Visserligen har min hjärna lite underliga vägar att fundera.   *ler*
Tror att Prinsens knark ramlade över lite på mig.
Från snedtripp, ungar på tak eller i lyktstolpar till barnhem och vattkoppor.
Calle, allt är ditt fel.
Jag har ALDRIG påstått att jag är normal.
Och då får man katter därefter, eller hur Bandit ?

Mitt i barnhemssnack och lyktstolpar ramlade det ner minnen från när kidsen var små.
När min son började på dagis var han endast 11månader.
Japp, vet hemskt, men det var så det var på 1800-talet.
Dock gick han på ett dagis med 15barn från 0-12år.
Han var helt ensam under 3år och ALLA, precis alla "släpade" runt på honom och gullade med honom.
På det antalet barn var dom 3 heltidsvuxna.

När Emilie var nånstans runt 3-4år tror jag det var fick hon vattkoppor och alla som haft det vet hur sjukt länge det tar att bli frisk och få börja på dagis igen.
Ungen var hemma i 6veckor.
Jag som var hemma mer eller mindre halva min arbetstid ändå, (Em var öronbarn) höll på att krevera.
Men vet ni vad som fanns då på 1800-talet, jo hemtant som kom hem och tog hand om henne.
Jag kommer i ärlighetens namn inte ihåg vad det hette, men iallafall, det kom hem en äldre tant och tog hand om henne så jag kunde jobba.
I hela 6veckor
De ni !

Nu sitter jag här och lyssnar på radion som alltid på lördag och söndagsmorgnarna.
En kopp kaffe, nej snarare två, har jag nu druckit.
Ska strax iväg på min vattengympa i Husby idag.
Sen får jag besök över helgen.
Är jätteosäker på vad vi ska göra idag faktiskt, men det ska ju bli fint väder så kanske en tripp nånstans.
Imorrn blir det brunch på Backstugan i Solna och fira kära dotter som fyllde år för en evighet sen.
Ha en underbar lördag alla.

Kommentarer
Postat av: Calle

Så jag sätter griller i huvudet på dig? Vad roligt!

Bamsekram!

2011-05-07 @ 19:04:44
URL: http://calleism.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0