Söndag :-) Sol :-) Ogräsrensning ?!

Home sweet home
Som alltid
Älskar Landet, samtidigt som det alltid är lika skönt att komma hem.
Älskar juh min fina lägenhet lika mycket. 
Nästan  *ler*
Idag sken solen från en nästintill molnfri himmel.
Började morgonen med kaffe hos Grannen.
Sen hem och äta frukost.
Havregrynsgröt, äggröra, en skvätt sylt och lite mjölk.
Gott


Efter frukost togs solstolen fram.


MEN, så fick jag ett ryck att rensa lite ogräs.
De som känner mig väl vet att just trädgårdsarbete är det värsta jag vet, vilket är likställt med att jag aldrig någonsin skulle få för mig att göra något dylikt.
MEN det finns EN sak som kan få mig att göra en sådan sysselsättning och det är mina älskade missar.
Självklart
Även om jag kanske inte borde uppmuntra mer knarkande (alla minderåriga missar slutar nu att läsa) så är det ju just det jag gör.
Den här bassängen eller rabatten framför altanen tänkte jag plantera lite kattmynta i.
SÅ, fram med kratta, sopsäck och en vild iver att riva upp maskrosor.


Här är bassängen med fullt med dom blå blommorna, som hade nåt namn som Sanna nämnde.
Jag har nu rensat bort alla maskrosor och ska rensa bort halva bassängen med dom blå blommorna också, tänkte jag.


Här ligger nu alla maskrosorna.


Jag vet inte om Prinsen tittade med förskräckelse på min framfart eller milt överseende.
Jag drog nämligen en repa i hans knarkträsk också och rensade ur och det är ifrån det som jag sedan ska ta några plantor och gräva ner i bassängen.


Vitöra la sig på en sten och väntade på att Matte skulle jobba klart tror jag.
Ligan är inte så van vid att deras Matte kroppsarbetar, mer än drar runt på en mullrande gräsklippare.


Resten av dagen ägnade jag iallafall åt att ligga i solstolen i lugn och ro.

Kommentarer
Postat av: Mia systeryster

Jag har planterat kattmynta i min rabatt, katterna älskar det,och även bina=D De blommar hela sommaren=D

2011-05-22 @ 21:09:00
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Bezzie's och Magou's matte

Den blå blomman heter förgätmigej - ett symboliskt namn - och frösår sig själv. Du blir aldrig av med den. MEN - vem vill inte bli ihågkommen med en så vacker blomma!

Postat av: Inkan o Ligan

Ja men så hette den och Sanna sa juh också att den sådde sig själv. TÄnkte iof inte bli av med den, utan bara halva rabatten kunde den samsas med PRinsen och knarket var min tanke. :-)

2011-05-22 @ 21:18:18
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

Mysigt med sommarstuga =)

2011-05-22 @ 22:12:49
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: carola

nämen åh så härligt.

Har bara vela fly härifrån den här veckan, till lugn och ro...tystnaden.



Stor kram vännen

2011-05-22 @ 22:24:33
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Skulle du mot förmodan råka få ett återfall av behovet att mörda maskrosor så har jag en hel gräsmatta full med dylika små solar som du gäääärna får gå lös på ;o))

2011-05-22 @ 23:30:51
Postat av: Inkan o Ligan

Skulle inte tro det Ninnie. ler

2011-05-23 @ 07:08:49
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: carina

Härligt att kunna åka bort och bara njuta och vara :)

Kramen från mig och Izor♥

2011-05-23 @ 08:06:38
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: madde

finns massor av maskrosor hemma i min trädgård oxå! välkommen över! (ler)



må så gott! ha en fin vecka!

2011-05-23 @ 13:26:37
Postat av: Elisabeth

Kattmynta finns redan i rabatten snett ner till höger :)

2011-05-23 @ 21:20:28
Postat av: Elisabeth

Kattmynta finns redan i rabatten snett ner till höger :)

2011-05-23 @ 21:20:48
Postat av: Inkan o Ligan

Jupps, det vet Prinsen redan. ler

Tänkte bara öka på lite.

2011-05-24 @ 07:34:02
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0