Visdomsord

Fick det här via mail häromdagen.
Har dock skalat av det lite.  *ler*

LIVSINSTRUKTIONER:

1.
Ge människor mer än vad de förväntar sig och gör det för att du tycker om det...
Jupps, försöker lite iallafall.

2.
Tro inte på allt du hör, spendera inte allt du får och sov inte så mycket som du skulle vilja...
Nopp, jag tror inte på allt jag hör. Sover garanterat inte för mycket, men spenderar dessto mer.  :-)

3.
När du säger: ' Jag älskar dig', säg det på riktigt..
Jupps............  NÄr jag säger det till kidsen så menar jag det garanterat.
Missarna också :-)

4.
När du säger: 'Jag är ledsen', se personen i ögonen...
Ska tänka på det.

5.
Tro på kärlek vid första ögonkastet...
hehe Tja, det är väl aldrig försent antar jag.  *ler*

6.
Älska djupt och passionerat...
Du kan bli sårad, men det är det enda sättet att leva livet komplett....
Kommer det nån i min väg så absolut. Under tiden älskar jag mina kissar lika djupt och passionerat.
Kidsen räknas inte in här. Det är en självklarhet.

7.
Förolämpa inte!
Mmmmmmmmm

8.
Tala långsamt men tänk snabbt...
Eh, jag tror jag gör precis motsatsen.

9.
Om någon ställer en fråga som du inte vill svara på, le och fråga istället:
'Varför vill du veta det?'
Smart

10.
Säg prosit när du hör någon nysa...
hihi Gör vi rätt ofta på jobbet.

11.
Låt inte ett litet missförstånd förstöra en stor vänskap...
Går ibland ibland inte. Även mottagaren måste ju vilja liksom.

12.
När du upptäcker att du gjort fel, rätta till det genast...
Oj, svårt svårt. Jobbar på det.  *ler*

13.
Le när du svarar i telefon, den som ringer hör att du ler :o)
Ja, det sägs ju det så jag försöker att le, även när jag tränar och det gör ont. hehe

14..
Spendera lite tid ensam...
Alldeles för mycket mellan varven, men trivs bättre med det idag än förr, så det är ok.

15.
Öppna din famn för ombyten/förändringar, men släpp inte på dina värderingar...
Ja, men DET kan jag.

16.
Kom ihåg att tystnad ibland är bästa svaret...
Jupps

17.
Lev ett bra och värdigt liv...
Mmmmmm :-)

18.
När du blir gammal minns det som varit, då kan du njuta av det en andra gång...
Låter som en bra tanke.

19.
Tro på människor, men lås alltid din bil...
hehe Den va lite rolig.  Jag låser iallafall min bil för det mesta.

20.
Dela med dig av allt du vet...
Det är ett sätt att uppnå odödlighet...
Okej

21.
Avbryt aldrig någon som håller på att visa dej sin tillgivenhet...
Oki

22.
En gång om året, åk till ett ställe du aldrig varit på...
Jo, det försöker jag göra.

23.
Om du tjänar mycket pengar, placera dem för att hjälpa andra medan de fortfarande lever...
Nå, nu är risken inte så stor för det, men om det händer så absolut.

24.
Lär dej alla regler, och bryt en del....
Jadå, bryta regler är jag bra på.

25.
Närma dig köket och kärleken med djärvhet...
haha Jag försöker med köket och älskar mina barn och katter.
Djärvt vet jag dock inte.  *ler*


Kommentarer
Postat av: Bezzie's och Magou's matte

Vadå tänka först och prata sedan??? Slöseri med tid.



Påta i jorden blir det imorgon när det är arbetsdag i föreningen, idag blir det Ulriksdals Trädgårdar och inköp. De har ett ljuvligt café...

2011-05-07 @ 09:33:33
URL: http://kathleensuppdateringar.blogspot.com/
Postat av: Henrietta

Hoppas du får en bra helg!



Kram Henrietta

2011-05-07 @ 10:25:40
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Eva

Godmorgon solstråle!

Det var ju tänkvärda visdomar verkligen. Kanske några är lite svåra att leva upp till men man kan ju alltid göra sitt bästa.

Ha en underbart skön dag i solen.

Kram Eva

2011-05-07 @ 11:24:36
URL: http://thebitcheva.blogg.se/
Postat av: Nea theCat

Wow det var en rejäl lista.



Nosgos

2011-05-07 @ 16:26:16
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: carina

Det var en ordentlig lista :)

Ha en fin kväll!

Kramen♥

2011-05-07 @ 18:40:16
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Calle

Finns det ingen topp-tio-lista? Det kändes lite mycket, det där.

2011-05-07 @ 19:06:09
URL: http://calleism.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0