Små barn borde....................

...................  åka taxi.
Små barn borde också låta bli att äta på typ Maxi.
Iallafall när jag är där.
Helgen Marianne och jag var på SW så blev vi såklart hungriga efter vårt vilda shoppande.
Eller iallafall mitt vilda shoppande.  *ler*
Vi sitter i lugn och ro och äter.
Visst, jag vet att det finns ungar på snabbmatskedjor.
Det är helt okej.
MEN, det är INTE okej att dom står mig, när jag sitter och äter.
Tror ingen skulle uppskatta det.
Barnet är i talbar ålder (ca 7-8) och såg ut att ha nån mer hjärncell än Vitöra.
Ber henne snällt och stillsamt att kliva av mig.
Sagda barn börjar en blängtävling med mig.
Stirrar som en i¤"#%&/(t, men kliver inte av mina kläder.
Vid det laget blänger jag värre än Mille och ber än en gång barnet att kliva av.
Min blick är vid det här laget av det elakare slaget och modern inser att det är inte långt till att barnet skulle kunna bli hajmat eller nåt.  Lätt väsande får hon ungen att gå iväg och nä, jag gillar fortfarande inte barn.
Wilmer, Levina, Ida och Noli är inga barn, utan bara så små barnliknande hundar och katter.  :-))
Dessutom med intelligenta och välfungerander föräldrar, vilket merparten av alla ungar som är vidriga inte har.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Tja, törs väl knappt säga det men...............jag håller hel o hållet med dig! Mina barn fick aldrig uppföra sig på det sätter (eller på nått annat sätt som kunde störa eller irritera andra). Ställer inte högre krav på dagens föräldrar än vad jag ställde på mig själv. Vi satt på många restauranger med våra två små barn och de märktes inte av utan åt snällt utan skrik, gap o spring. Men det är ju typ 20 år sedan, nu verkar ju barna vara fullständigt frisläppta (inte alla men de stökiga är de som hörs o syns)

2011-10-14 @ 14:30:42
URL: http://mittegetkryppin.blogg.se/
Postat av: Kjelle Bus

Hemma hos mig finns det inga minisar , men mattes kompisars minisar hälsar på ibland och dom vet hur man uppför sig (tack o lov :).

Om barn som uppför sig som i ditt inlägg tycker vi INTE , detsamma gäller flata föräldrar som INTE säger till sina barn !!!

2011-10-14 @ 15:05:32
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Anna.S

Barn måste lära sig vad som är rätt och fel. De har förmodligen föräldrar som inte bryr sig. Ledsamt :(

2011-10-14 @ 16:43:18
URL: http://www.honeysuckles.se
Postat av: Nea theCat

Matte är lite ljudkänslig - fel hon är nog mycket ljudkänslig och trots att hon vet att barn för liv och väsen och måste få lov att göra det så tycker hon det är jobbigt! Faktiskt.



Nosgos

2011-10-14 @ 17:24:30
URL: http://neathecat.se
Postat av: Calle

Håller med dig.Tycker inte heller om barn. Inte andras i alla fall.

Trevlig helg och kram på dig!

2011-10-14 @ 18:34:18
URL: http://calleism.wordpress.com
Postat av: Gunilla och Frasse

Kan bara hålla med. Det verkar som om merparten av dagens föräldrar är fullständigt handfallna inför sin roll. De ska ju vara förebilder, för tusan. Ledare. De ska visa hur man beter sig mot andra. Suck...

Kramar och tassklappar

2011-10-15 @ 13:03:31
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Ninnie

Gillar inte heller när barn inte kan uppföra sig men tycker för den delen inte illa om barn... Däremot kan man ta deras föräldrar i benen och slå dem i väggen som tack för att ungarna förpestar tillvaron för omgivningen.

Tack och lov är det ju trots allt så att de flesta föräldrar o barn är trevliga att ha o göra med, men det är ju de andra som märks...

2011-10-15 @ 14:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0