Nykomlingen och Ligan

Ja, det är otroligt intressant att studera hur nya katter bekantar sig med varandra.
Och jag upphör aldrig att förvånas över deras beteende.
IBLAND, tror man att man ska kunna förutse hur dom ska reagera.
Men icke sa Nicke.
Det är sällan det fungerar.

Vitnos ligger fortfarande under Emilies säng.
Dock har han flyttat lite på sig.


Vitöra var först fram och hälsade nykomlingen Välkommen
Vitöra är varken blyg eller rädd
Men med en halv sned hjärncell så begriper han inte bättre.
Dessutom är han obotligt snäll den kissen
- Hej hej Vitnos.  Du har samma fina vita färg som jag.
- Välkommen ska du vara.  Här är alla snälla.


Sen la han sig mitt på mattan och somnade.
Om han agerar dörrvakt, matvakt eller korgvakt låter jag vara osagt.
Eller så vart han helt enkelt bara trött och orkade inte gå ur rummet.


Tengel. Ja, han la sig precis bredvid sängen OCH maten.
Vilket som är mest intressant vet jag faktiskt inte.


Oliver. Ja, just nu kör Oliver äkta ragdoll-trasdockestil.
Orkar inte ens ta sig från mattan.
Där han han legat hela dagen nästan idag.
Pluttgubben


Nike har sprungit ut och in i rummet.
Märkbart fundersam över den nya situationen.
Hon vet inte riktigt vad hon ska göra eller hur hon ska reagera.
Till slut la hon sig i klätterträdet och somnade.
På tryggt avstånd från den (kanske) läskiga nykomlingen.

Bandit.   Ja, än sålänge har han inte brytt sig.  Fast i hans fall säger det inte ett dugg.
Är säkert en skenmanöver.   *ler*

Fortsättning följer...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0