VÄLKOMMENpresent till Puzzel ?

Varje ny medlem i familjen ska få något som är bara "deras".
Under alla år jag haft hund så har det inte varit nåt svårt alls att köpa nåt till bara DEN vovven.
En egen matskål, ett eget halsband och ett eget koppel.
Fullständigt självklart.
Man behöver inte tänka alls, utan bara gå ut och köpa.
Än idag köper jag nåt nytt koppel eller halsband till Trixi, när jag tycker hon ska få något nytt.

Men katter ?
Det är inte alls lika enkelt.
För det en katt får, det går ju till alla andra med oftast.
Ny kattlåda låter ju lagom kul.
Tveksamt om Puzzel uppskattar en sån.
Matskål kanske ?
FAST, dom äter ju ur samma hela högen.
Leksaker likaså.
Alla leker med alltihop.
Eller så köper man en sak till en katt som en annan kisse glatt snor.
Transportbur kunde vara nåt.
Fast jag har redan en som är för kattungar som hon får bo i.
Sedan  när hon blir större ska hon få en ny bur.
Dock inte nu.
Jaha..... vad kom vi fram till.
Inte ett jäkla jota faktiskt.

Det finns en grej som jag tycker är rolig.
Och den kommer jag att köpa till Puzzel som "Välkommen hit" present.
Hoppas jag hittar nån affär på vägen till Ösmo imorrn.
Annars får det bli Bromma Zoo på vägen hem.
Hoppas Puzzel tycker den är rolig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0