Vad är likheten mellan en Perser och Vitöra ?

Ja, just nu sitter jag två gånger om dagen i badrummet och baddar med ögonvätska och har sedan på puder på Vitöras päls under ögonen.
Känner mig som den klassiska perseruppfödare jag en gång har varit på det glada 80-talet.
Persen såg helt annorlunda ut på den tiden och jag behövde inte dona så mycket med ögonen utan all tid gick åt till att dona med pälsen istället.
Vilket dock räckte alldeles utmärkt.   *ler*
En perserpäls är inte att leka med i arbete.
Nå, Vitöras problem är att han är så mycket ute på balkongen och får rinniga ögon och iom att han är så vit så får han missfärgningar i pälsen under ögonen.
SÅ, nu baddar vi med medel och lägger på puder med en topz efteråt.
Tur att han är så lätt att ha att göra med.
Måste få fason på hans päls under ögonen till vi åker till Tjeckien.

Kommentarer
Postat av: Tre aktter

Vad synd att han får rinniga ögon!! Men tur att han har en sån kärleksfull mams som baddar om honom! :)

Kram Tre katter

2009-04-21 @ 11:51:50
URL: http://3katter.blogspot.com
Postat av: Ligans Talesman

Egentligen har han inte så rinniga ögon. Men jag antar att han blir lite våt när han sitter i draget på balkongen. Han bor ju ute den katten. Óch iom att han har så otroligt kritvit päls så blir det missfärgning strax under ögat. Lite knasigt men medlet hjälper helt klart.

2009-04-21 @ 17:51:07
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hehe, gravid kanin, encellig idiot, söööööt, "jag skickar tillbaka honom!!!", och nu sist perser.... vad är det jag har fött upp????

2009-04-21 @ 19:24:07
Postat av: Ligans Talesman

Mja, jag vet faktiskt inte Marie??!!

Nån form av mutant är det iallafall helt klart.

skrattar

Men jag ser det som såhär.

Många olika hm............ saker/raser/varelser i ett. Jag ser det som att jag fått mycket för pengarna. ler

2009-04-21 @ 19:31:08
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Marie

Och det säger du nuuuuuu!!!!



När jag lagt ned uppfödningen och allt, hade ju kunnat ta hutlöst betalt för mutantuppfödning!!

2009-04-21 @ 21:23:30
Postat av: Ligans Talesman

Jaaaaaaaaa, men då hade jag inte varit ensam om denna eh "varelse" :-)

2009-04-21 @ 21:32:36
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0