Idag var jag och Puzzel och hälsade på Irenes burskynken

*skrattar*
Nåja, kanske inte burskynkena.
Utan snarare Irene (som gör burskynkena och där jag köpt mitt skynke) Acke, burskynkenas frus man och dom 3 barnen Camilla, Jenny och Cattarina.   Fast äldsta dottern är utflugen.
I huset bor också maine coonerna Gumman och Sweetie.  Det är två rejäla maine cooner det här.
Puzzel och jag har varit här en gång förut. 
Men precis som förra gången så knallade hon bara rakt in.
Puzzel har liksom inte vett i huvet att vara blyg.
DOCK så har hon en hälsosam respekt för Gumman.  Inte lika stor respekt för Sweetie dock. FAst han gjorde sitt bästa för att vara stor och skräckinjagande.

- Vi har en inkräktare i huset Gumman !


- Ja, jag SER det. *morr morr*
- Jag har span.


- Men hallå, vad gör hon i VÅRT klösträd ??






- Du pysen, det här är VÅRT hem och VÅRT klösträd !!!


- Jaja, inte hetsa upp dig Gumman.
- Jag leker bara lite med den här myntaprylen.


- Herregud, ungdomen nu för tiden.
- INGEN respekt för älde.  *arg*


- Men Gumman, hur ska det här sluta ???
- Vi fräser massor och hon försvinner ÄNDÅ inte ??


- Öööhhh, hur gick det HÄR till ?


- Äh, jag vill inte se eländet.
- Här skulle ju inte jag hänga !
- Gumman och jag skulle ju jaga bort inkräktaren juh.
- Stön


- MEN, nåt gjorde så inkräktaren gömde sig under fåtöljen.
 Ett tag iallafall.
Gumman och Sweetie ler elakt.
Även om det var Lill-Matte som en kort stund råkade trampa lätt på pälsen på Gumman, som blev rädd och skrämt rusade upp i trappen.  Och Sweetie som blev skrämd för att Gumman blev skrämd rusade mot inkräktaren.
Som i SIN tur blev livrädd och rusade in under fåtöljen.     *skratt*


Tack för gott kaffe och smaskiga bullar.
Puzzel sover som en stock i soffan efter dagens bravader.
Jag återkommer med det vi pratade om.   *ler hemligt*

Vill du köpa burskynken finns länken i mitt länkgalleri men skriver den även här.
Irenes burskynken

Kommentarer
Postat av: Månkan

Vilka snyggingar Puzzel har fått träffat, jag är käääär!

2009-01-26 @ 19:12:56
Postat av: IRENE

Det var jättekul att du kom förbi och fikade hos mig!

Mina sötnosar sov hela kvällen och natten tror jag.

Du skriver så himla kul om alla saker som du gör med dina katter.

Komentarerna runt dessa bilder var jättekulskrattar.

För jag vet ju vad som hände.Ha Ha Ha.....

Kram Irene!

2009-01-27 @ 20:01:05
Postat av: Ligans Talesman

hehe Ja, men det är nära sanningen. ler brett

2009-01-27 @ 21:53:32
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Ja Monkan, man blir lätt kär när man träffar dom live. Gumman är dessutom väldigt lik Nike som är väldigt lik en viss Atlas. Snarare så är det så att Gumman i färg och till viss del storlek är otroligt lik Atlas.

2009-01-27 @ 21:54:46
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0