Att ha men inte ha

Ni finns där
Nånstans
Avlägset
Ni tillhör mig
Fast jag får inte tillhöra er
Ges inte plats och inte utrymme
Inte tid
Att bli nekad saker som borde vara självklara
Att inte få ett val ens att gå på en begravning
Att få tillhöra
Något som varit mitt i hela mitt liv
Fast det är inte mitt
Har det aldrig varit det ?
Har jag aldrig räknats in ?
Jag vet varken ut eller in
Ett mail sóm sätter så otroligt många känslor i svallning
Bara några få rader
Önskar jag kunde ta mig till Sigtuna
Men bara mailet får mig att gråta
Det förflutna
Minnen och en verklighet jag försöker glömma
Gå vidare
Sluta förstå
Blod är tjockare än vatten
sägs det
I mitt fall stämmer dock inte det i dubbel bemärkelse
Jo, när det gäller mina underbara barn så är det så
Annars
Nej
Miss ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0