Landet Påsk 2010

Det är så underbart att vara här.
Gick upp klockan sex imorse för att packa och komma iväg.
Skickade iväg Maria till skolan och åkte sedan när allt var klart.
Köpte en latte på Mc Donalds på vägen.
Tur var väl det skulle det visa sig.
Tänkte handla när jag lämpat av allt.
Men vädret ville något annat.
Jag är helt klart en typisk 08a för jag trodde inte det skulle vara nån snö kvar?!
Mina grannar är lika 08iga för Sanna sa att
- Självklart är all snön borta.
Det var den INTE !
Där min bil skulle stå var det en del snö ja och när jag försökte köra in den lite vid sidan gick en bit av isen sönder och bilen hamnade i nån form av framstupa-sidoläge.
Ena bakhjulet var nu snyggt och prydligt i luften medans höger framhjul var lika snyggt nedkilat i isen.
Själv gick jag igenom flera gånger så både byxor och skor är dygnvåta.
Så................ nu är vi iallafall framme.
Ur med all packning och djur.
Oliver tog sig till slut med lite hjälp upp till stugan.
Alla kissarna går rätt rejält igenom snön fast iallafall Oliver inte väger speciellt mycket.
Puzzel räddade sig upp på en sten och väntade på att jag skulle skotta klart vägen upp till stugan.
Sen fick jag lyfta henne över på någorlunda säker mark.

Prinsens liv som utekatt då.
Ja, den kommer här.

Han ser inte helt nöjd ut.


Spanar efter nåt ställe där det möjligen är snö och isfritt.


Väldigt blöt och vilt spanande efter nåt snöfritt ställe fortfarande.


Till slut börjar han bli rejält upprörd.


För att till slut ge full hals.
Han satt under den andra bilen längst ner och skrek rejält en lång stund.
Japp, jag bar upp honom till stugan.


Väl inne i stugan så la han sig väl tillrätta.
Även om öronen talar sitt tydliga missnöjda språk.
- Jag är fortfarande arg Matte och har inte förlåtit dig.
- Bara så du vet.
- Så jag tänker inte titta när du tar kort.


Så, nu är utelivet klart för idag.
Prinsen inne och Kungen ute.


Oliver förlät både mig och snön efter ett tag och hade inte tid att vara med på kort.


Vitöra njuter som vanligt.
- Visst är det så här en riktig skogis ska se ut ?
Smutsig och våt.
Härligt




Bandit var lika glad han över att vara här.


Puzzel




Det VAR mycket snö.
Man skymtar stugan längst upp.


När jag kom så var det ungefär 5plusgrader inne.
Men efter mycket skottande och eldande i kaminen så fick jag upp värmen.
Både i min kropp och i stugan.
Det är underbart att vara här och imorrn kommer Grannen med Nike och Puma.

Kommentarer
Postat av: Sanna Nikes och Pumas Matte

Vi åker snart, så jag hinner göra frukost till dig!!!



Kramizarrrrrr

2010-04-02 @ 06:53:07
URL: http://jojosdjur.blogg.se/
Postat av: Sumo

Matte och husse vrider sig av skratt här hemma:)))))

JAG fattar inte ett dugg? Verkar ju helt normalt att inte gilla snö ju..

Kram till systersonen

från

Sumo

2010-04-02 @ 19:14:37
URL: http://www.arkestal.com
Postat av: Inkan o Ligan

Tack för väckningen runt halv åtta eller nåt annat okristligt.

Jag gick INTE upp då.

2010-04-02 @ 21:18:48
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Prinsen här:

- Nä, sånt där *skt får ni behålla själva.

Det är livsfarligt och bits troligen.

frust

2010-04-02 @ 21:19:59
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0