Hasseludden *bästa besöket hittills*

Fullständigt oslagbart !!!
Igår var det runt 15minusgrader och idag var det garanterat runt 20minus.
HELT underbart
Tänk er att ligga i en, säkert, 40gradig bassäng utomhus och titta på all snön, Finlandsbåtarna som glider förbi utanför och istapparna i trätaket ovanför en.
Helt klart det bästa besöket vi gjort.

Jag fotade en del, med min mobilkamera, så ni får ha överseende med bildkvaliten.
Att släpa på stora kameran ut i en vattenbassäng känns inte så stabilt.

Lite OT (off topic) bara innan vi börjar på Hasseludden.
Skickade denna bilden till dotter som var på väg hem från Barcelona i söndagskväll med följande sms.
"Här har det snöat en halvmeter sen igår och det är 15minusgrader. Välkommen hem ! "
Svarsmess löd:
"Fett kallt. Jag åker tillbaka igen! "
*ler* Jag förstår henne.


Här är badrummet.
Jättefint, men det måste vara det minst besökta hotellbadrum alla kategorier.
Vi har aldrig duschat där. Finns liksom ingen anledning när vi har en hel japansk tvagningsavdelning att göra sig ren i. Inklusive en varm pool i duschrummet där man kan glida runt naken och bada.
Mysigare finns inte.
Några bilder därifrån kommer inte även om jag faktiskt hade allvarliga funderingar på det ett tag.
Men sen bestämde jag mig för att inte skämma ut Ligan och inte skrämma slag på er stackars läsare.   *skratt*
Dock ska väl sägas om badrummet att vi stod därinne rätt mycket dom få stunderna vi var på rummet.
Det är nämligen värmegolv.
Fett skönt för att använda Dotterns uttryck.


Så här fint och mysigt var det när vi kom.


Ja, här har vi Anna med en kartong semlor från Sans Rival i Jakobsberg.
Jo, jag vet att det ser aningens rubbat ut.
Men nu är vi ju det, eller JAG är rubbad och det kan vara så att Anna blir lite galen i mitt sällskap.
Nej, ingen behöver kommentera.   *ler*
Semlorna var iallafall lika galet goda som vanligt.     *mums*


Boken som alltid ligger på rummet och som finns att köpa i deras shop.
Jättefina bilder i den.


Här en bild från rummet och ut.
Vi har aldrig varit med om så mycket snö när vi varit här.
Helt osannolikt.
Jag tror inte personalen har upplevt det heller, för dom stod också och tog kort ut på uteplatsen.


NU äntligen är vi ute i utepoolen.
Anna ligger och njuter.


Kolla in istapparna i trätaket.


Snötyngda träd
Att ligga utomhus i 40gradigt vatten och titta på det här är en totalupplevelse.
Man ser det inte här, men längre ut mellan trädtopparna är vattnet där Finlandsbåtarna glider förbi.
Otroligt mäktigt


Såhär såg det ut rätt ofta ju kallare det blev.
Bilden är alltså inte dålig utan såhär dimmigt var det på grund av kylan och det varma vattnet som möts.


Och sent sent på kvällen och dagen efter då det var ännu kallare så såg det faktiskt ut såhär.
Periodvis såg man inte om det satt folk i pölen bredvid som var bara någon halvmeter bort.


Nu är det mat.
Dessvärre så blev det här inte riktigt som jag hade tänkt mig att det skulle bli.
Min tanke var att fota den oerhört goda maten och visa.
MEN, det blir inte alltid som man tänkt sig.
Ölen kom iallafall med.   *ler*


Till förförrätt fick vi misosoppa och nåt annat.
Ja, alltså, jag var såååååååååå hungrig så jag glömde att fota.    :-(


Ja, sen kom förrätten in.
På den här tallriken har det varit sushi och på den andra som jag inte ens fick en bild på var det nåt köttaktigt som var MYCKET starkt. 
Och vansinnigt gott.


Men huvudrätten lyckades jag iallafall få ett kort på.   *stolt
Möjligen för att Anna sa åt mig att inte lägga undan kameran vid sidan och sedan dessutom påminde mig att ta kortet.   *ler*


Ja, sen kom vi till efterrätten.
Vi tog varsin och delade som vanligt på den.
Eller tja, alltså, hrmf, Anna är ju ingen jättestorätare och jag kan ju ibland äta som en häst så jag åt upp allt som inte Anna ville ha.    *hrmf*
Jag var såååååå mätt efteråt.
Iallafall var det citronsorbé tillsammans med lakritsmaräng och en bit glass eller grädde till.
Efterrätt två var en enormt god chokladkaka.
Självklart kom jag inte ihåg att ta bilden förräns alldeles försent igen plus att den dessutom blev alldeles suddig.


En fin blomma låg det också på tallriken när den kom in.
Jag var tvungen att prova om den gick att äta eller om den var riktig.
Den VAR riktig.


Frukost
Det första man såg till vänster när man kom in var bagels och wienerbröd.    *mums*


Hasseludden har den godaste smoothie jag någonsin druckit.
Tror jag drack tre glas.


Massor med nyttigt bröd.
På bordet längre bort fanns alla sorters ost, skinka, leverpastej och annat man kan tänka sig.
Plus självklart fil, youghurt och annat men jag tog inte kort för det var så mycket folk.
För den som ville så fanns det alla sorters ägg och bacon dessutom.
Plus den obligatoriska misosoppan och sushi................. till frukost.     *ler*
Behöver kanske inte säga att jag avstod just den delen.


Här är en del av min frukost.
Kalkon, äggröra, kaviar och keso.
Plus självklart smoothie och kaffe plus en bagels till avslutning.


Anna håller sig till bröd och fil och kiwi.


Anna i frulletagen.


Här är utsikten när vi åt.
Långt därborta glider en Silja Line sakta förbi.
Inte helt fel utsikt för en frukost.


Sådär, nu har vi alltså badat konstant i cirka ett dygn.
Vi var in till våra respektive jobb runt 12 idag.
Vid fyratiden åkte jag hem för att köra ett vattengympapass plus cirka 20minuters simning innan.
Som om jag inte hade badat klart för idag.
OCH, för att slå spiken i kistan, IGEN, att jag inte är vid mina sunda vätskor, så avslutade jag dagen i ett varmt bubbelbad.   *ler*
Hemma


- Titta hiiiit Tamlin.
- Visst HAR du saknat mig va ??
- Bara lite?


- Pytt Matte.
- Om du sviker mig såhär så tänker jag INTE mysa med dig.
- Bara så du vet !


Tusen tack Anna, ÅTERIGEN för ett underbart dygn !
Kram

Kommentarer
Postat av: Anna (Felicula)

Ser skönt ut med värmen i badet, men hu vad kallt att kliva i och ur i kylan! Vet inte om jag skulle vilja det.

2010-02-23 @ 02:46:12
Postat av: Skat-Ann

Vad härligt du har haft den! Du måste vara skrynklig som ett russin nu efter all blötläggning :). Men det ser all skönt ut, tänk att sänka ner sin värkande lekamen i varmt vatten. Jo jag skulle nog stå ut en liten stund, men jag har lite svårt för när det blir för varmt.



(Hoppas vår internetvänskap håller i sej hihihi)

Kramis

Skat-Ann

2010-02-23 @ 06:45:21
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Marie

Åhhh så underbart det låter! Blir riktigt avis ja på baddelen åtminstone, resten tar vi i typ juni-juli...

Men frukosten ser ju inte helt fel ut inte ens för mig...

2010-02-23 @ 07:02:25
Postat av: Therese Bergsmo

Åh, vad jag är avundsjuk!!! Hasseludden är en riktigt favvo och att sitta ute i kylan och se båtarna är underbart!



Kram, Therese & gänget

2010-02-23 @ 10:45:06
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: Sol & Måne

Oj, vad mycket badande. Det ser mysigt ut på Hasseludden.

2010-02-23 @ 18:45:08
URL: http://zol-mone.blogspot.com/
Postat av: Tina

Åh vad avundsjuk jag blir, trots att jag faktiskt också badade ute (i jacuzzin på Scandic Norrköping) igår.. Men det var så kallt att man fastnade med händerna på trappräcket! -20 grader.. FY F*N!

2010-02-23 @ 18:54:27
URL: http://skatternas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0