Nyårsafton ute i stugan

Eftersom vi inte är som alla andra så blir det nu Nyårsafton.
Lite fel i tiden men det gör ingenting.
Vi firade iallafall Nyårsafton ute i stugan i år.
Långt från alla vidriga smällare och brakande.
Lugnt och skönt
Nikefamiljen kom också ut och var där med oss.
Mamma Sanna, Pappa Björn (han går även under namnet Borr-Mannen hos mig) *ler*, äldsta tjejen Johanna och minstingen Cilla. OCh självklart Nike.
Maria, jag och kissarna åkte ut tidigt på Nyårsaftonsmorgon.
Nikefamiljen däremot hade åkt ut kvällen före och både skottat så fint åt mig och även värmt upp stugan.
När dom kom ut var det minusgrader, men när jag kom var det 26plus.
Helt okej alltså.
Under dagen så lekte tjejerna.
Bandit, Oliver och Vitöra var ute och skuttade i snön men kom in med jämna mellanrum för att värma tassar och äta.
Jag tror att dom föredrar den lite varmare årstiden med något mindre snö att pulsa i.
Själv körde jag i vanlig ordning lite dator, sov en stund, man måste ju vara pigg kring 12slaget, och läste.
När kvällen närmade sig så bytte jag stuga och vi åt tillsammans i Nikestugan.
Jag har ju bara en enkel salong men dom har ju både salong och vardagsrum/sovrum.
Värsta lyxen
Mysigt och trångt var det iallafall och Prinsen fick följa med och göra kvällen osäker för stackars Nike.
Jaja..... hon klarade sig rätt bra faktiskt.
Och lärde sig troligen en och annan sak av honom.   *fnissar elakt*
Här kommer några bilder.
Glömde ju kameran i min stuga och orkade faktiskt inte gå över igen men Nikefamiljen har lite bilder så några kommer det juh.

Bild tagen från min stuga
Det var mindre snö ute i Norrtälje än hemma i Stockholm, men sen snöade det oavbrutet hela nyårsafton så det blev en hel del snö till slut.


Bandit på väg ut


och Oliver med stora tassen före.


Vitöra på väg till Grannen.


Prinsen tittar ut och ser ut att vilja ta ett varv ute.
Han får fortfarande inte vara ute på egen tass så han fick nöja sig med att röja runt inne i stugan.
En snabbis släppte jag ut honom på altanen, men han såg inte jätteledsen ut när jag plockade in honom i värmen igen.


Här ligger Nike i sin stuga och värmer magen framför deras kamin.
Myyyys tyckte hon ända till Prinsen kom och förstörde hennes nyårsfrid.


Med jämna mellanrum kom dom stora 2benta in och fikade hos mig.
Lite beroende var dom små 2benta var.  *ler*
Prinsen passade då på att mysa med nya trevliga 2benta som behagade göra livet gosigt och mysigt för honom.


Prinsen visar sig ofta vara duktig på hushållsarbete.
Speciellt allt som har med vatten att göra.
Man är väl en äkta maine coon så säg.
Diskning är trevligt.
Likaså att ständigt hälla ut vattenskålen upp och ner i köket.
Det är fullständigt hopplöst att få en vattenskål stående med vatten i ute i stugan.
Sommartid är det ju inga problem för då är det bara att ställa ut en stor skål ute, men vintertid ??
Ingen av kissarna får ju vatten som han håller på.   *suck*


Det var en kort liten berättelse om vår nyårsafton.
God fortsättning på er !
Ligan travar glatt in i det nya året fulla med upptåg och nya händelser som ni troligen redan kunnat läsa om.

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Ni verkar ha haft det riktigt bra! God fortsättning på er! Sötnosarna i inlägget före är ju bara för gulliga! Nosbuff

2010-01-03 @ 17:43:43
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0