Skokloster idag

Vi var och hälsade på Simba och Leia idag.
Jo, dom har en Matte också.  *ler*
Therese heter hon. Husse heter Mats och sen finns det två lill-mattar i huset med.
Dom flyttade iallafall ut i skogen för ett par månader sedan.
Jag har haft fullt upp och Therese med av förklarliga skäl.
Det blir alltid mycket när man flyttar.
Men idag skulle det iallafall bli av.
Att åka från Norrtälje och ut dit är lite hysteriskt, för jag är nästan hemma innan jag åker ut igen.
Men det var väl värt det.
I vanligt ordning så förde vi ett mycket rörigt samtal om allt och inget.
Jag tog även några dopp i poolen som dom har.
Helt underbart.
Jag glömde dock kameran.  *arg*
Så det får bli några urdåliga mobilbilder istället.
Jag hade med mig Prinsen ut. 
Vi var inte helt säkra på hur det skulle gå med Simba.
Therese var hoppfull och trodde att det skulle gå bra.
När det gäller Leia så fräste Prinsen lite, men på det stora hela gick det bra.
Han är ju inte jättehundvan nuförtiden, men har trots allt vuxit upp med en rottweilertjej.
Så med lite avstånd till Leia så fungerade det utmärkt.
Prinsen hade sele och koppel på sig och knallade rätt glatt ur sin transportbur.
Sen kom vi till Simba och det tog inte många sekunder innan jag insåg att det här kommer gå "åt helvete".
Det insåg Therese som tur var också.
SÅ, Simba plockades raskt ur Prinsens skottglugg och fick tillbringa dagen på baksidan istället.
Prinsen å sin sida tillbringade merparten av dagen med att först trassla in sig i allt som gick att trassla in sig i.
Till slut tog vi våra kaffe och vattenkoppar och glas med oss och satte oss på gräsmattan.
Jag tillbringade ju ändå merparten av tiden där och trasslade ut Prinsen.
När vi slog oss ner på gräsmattan så la han sig istället i potatislandet.
Det var garanterat svalt och skönt där, plus att han kunde hålla ordentlig koll på farliga Leia.  *ler*
Prinsen låter rätt mycket när vi åker bil.
Oavsett om han är bredvid mig eller sitter i buren längst bak, men på vägen hem idag så var han MYCKET tyst.
MÅNGA intryck blir det juh.
Tusen tack för idag Therese !
Det var MYCKET trevligt.

Prinsen i potatislandet med Leia bakom.


Leia Prinsen och en eh blå fjäril tror jag


Prinsen som har bytt plats till smultron och jordgubbslandet som iof delade plats med potatisarna.


Även Leia tyckte det var varmt så hon la sig i smultronlandet hon med.
Stackars Leia har ju blivit ormbiten och har inte fått motionerat på 2veckor.  :-(
INTE kul när man är brukshund och van att röra på sig flera timmar om dagen.


Prinsen smyger ur potatislandet för att kolla vad både Matte och Leia gör.


Myspys med Leia. Hon är en underbar hund.


Älskade goa Simba som inte fick vara med alls idag.
En go katt är du, men äta på Prinsen, tja det kan jag ju inte tillåta vettu.
Men go och charmig är du iallafall.
Om än med mycket goshull.  *fniss* och pekar på Matte.


Kommentarer
Postat av: Anna

Gott att du och prinsen fick en härlig dag hos Therese =)Tycker inte alls att mobilbilderna var så dåliga! Kul att höra att du alltid läser min blogg hihi.

Kramen

2010-07-15 @ 20:58:57
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Therese Bergsmo

Gaah, jag som trodde Simba gått ner i vikt här ute på landet. Har letat och letat efter ett foder som innehåller mycket fett för att få upp honom i hull igen... Så säger Inkan att han nog är lite fet. Va???? Han som är vältränad! Speciellt mag-musklerna, de var bara i vila.



Tack Inka med katt och barn för besök!! Skönt att höra att hemresan gick bra - Prisen var nog trött efter alla strapatser i vår trädgård... Huliganer och farliga kamp-hundar :-)



Kram, Therese

2010-07-16 @ 06:45:01
URL: http://bergsmo.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0