Hur gick det nu då ??

Fick jag kaffe i morse ?
Jadå, de fick jag.
Efter en stund.
Vaknade halv sex av att kaffebönorna började malas.
Det låter nåt förjävligt och är inte helt kul att vakna till, MEN jag såg fram mot den underbara kaffedoften.
Pang, så slog den till en gång till.
Det låter så när filterbehållaren sedan smäller dit den ska vara.
SEN hör jag hur det sakta och fint kluckar därute.
Tror jag iallafall.
Försöker känna den underbara kaffedoften jag längtat så efter.
Ingen doft
Tänker att, tja den räcker inte riktigt in hit ?!
Lustigt eftersom jag kände doften från kaffebryggaren i Skövde och då sov jag på övervåningen och kaffet var på nedervåningen.
SÅ, hur det INTE kan pilla sig in till mig i sovrummet från köket som ligger en halvmeter ifrån är ju en  stor gåta.
Jaja.... jag går iallafall upp och borstar tänderna och ser fram mot mitt goda kaffe.
Tittar på bryggaren som snyggt och prydligt malt kaffet och sedan bryggt hett vatten ner i kaffekannan ?!
Inte tillstymmelse till kaffe utan bara hett vatten har gått igenom.
Vad jag gjort för fel ??!!
Inte den blekaste.  *djup suck*
Hällde tillbaka det heta vattnet och tryckte på knappen och kaffet bryggdes.
*gott*
NÅN gång ska jag säkert lyckas.
MÖJLIGEN måste jag läsa bruksanvisningen.
*hrmf*


Funderar på om kaffebryggaren just idag trodde att den gjorde mig en tjänst och trodde jag ville ha te istället ??
Får fundera på det där.

Kommentarer
Postat av: carina

Så tokigt det kan bli :)

Bättre lycka nästa gång! :)

Kram och ha en fin Fredag!

2010-11-26 @ 08:23:30
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Therese Bergsmo

Det närmar sig :-)



Jag tyckte det var facinerande med din kompis som hade likadan, men aldrig hittat filtret... Hade de bryggt liksom igenom plasten och allt?? Skrattade när jag fick "bilder i huvudet".



Bruksen verkar vara ett hett tips efter det här försöket.



Trevlig helg!



Kram

2010-11-26 @ 13:29:22
URL: http://bergsmo.bloggagratis.se
Postat av: Ninnie

Har ännu en gång varit ut och pussat på min gamla simpla bryggare som har bara EN knapp :O)

2010-11-26 @ 22:35:07
Postat av: mooch

Meh... nu fattar jag nada. Den malde, du såg kaffepulvret på rätt ställe och sedan har den då hällt vattnet bredvid eller??

2010-11-29 @ 13:36:19
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Nä, jag fattar heller inte så mycket liksom.

Förstår du min UFO-min när jag ser vad som hänt. Ligger i sängen och hör först malet, sen panget och sen ???? Tevatten ??!!

2010-11-29 @ 13:52:43
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: mooch

Låg det kaffe i filtret? Som vattnet rann igenom och inte vid sidan av?? Jag tror jag får komma på inspektion... Om jag fixar kaffet, får man kaka då ;)

2010-11-30 @ 09:48:32
URL: http://luddrumpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0