Älvdalen sommar 2007

Jag måste få visa en av dom bästa sommardagar jag haft på länge.
Jag tänker ofta tillbaka på den här trippen och mår så bra.
Det var några ljuvliga dagar mitt ute i skogen, för mitt i skogen var och är det verkligen.
Jag hoppas vi får möjlighet att återkomma nån sommar.

Det är hos min älskade vän Marie, alltså Vitöras uppfödare och min bästaste vän.
Jodå, Martin var där med.  *ler*
Mitt djurbestånd var lite annorlunda då, som ni snart ska få se.
Vitöra ingick dessutom inte i Ligan alls och Nike var alldeles ny LigaMedlem.
Det var också en av dom fösta gångerna som min Liga var ute själv på egen tazz.

Här kommer nu "lite" *ler* bilder från vår visit i urskogen.
Det finns ingen el och mobilen dog en liten bit utanför Älvdalen.
Japp, jag överlevde, tro't eller ej.  :-))

Här sitter Trixi utanför Ulla-Britt Karlsson (min bil) och funderar.
- Matte, är du säker på att vi kommit rätt ?
- Jag ser varken tunnelbana, gatbelysning eller nån form av annan civilisation.
- Var är djuraffären så du kan handla mat till mig och Ligan ?


Trixans fundering var inte helt åt "skogen" faktiskt.   haha
Skog skog skog
Bara massor av grönt.


Mer skog och lite vatten längst därnere.
Det kallas älv säger dom som bor här, till mig som är 08a.  :-)


Ja, där kom vi ifrån.
Inte mycket till bebyggelse där heller.


- Matte jag lägger mig här och softar lite medans du letar rätt på stugan vi ska bo i.
- Jag tror du har blivit lurad jag.
Och i ärlighetens namn så funderade jag en stund.
Jag tittade och tittade och tittade efter NÅN form av väg, stig, linbana eller nåt liksom.


Här har ni stigen upp till ehh stugan ??
Visst känns det förtroendeingivande ??
Jag kan dessutom säga såhär att den stigen LUTADE.
Rejält
JAG har knän som inte direkt springer runt i terräng längre.
Tittade på stigen och frågade Martin hur långt det var.
Ja, jag fick nåt kryptiskt till svar har jag för mig.
Han erbjöd sig dessutom att skjuta på mig bakifrån.  *skrattar*
Ja, det fick han nästan göra. 
Kan dessutom tala om att JAG bar ju inte så mycket.
På den tiden var Ligan inte vana utekatter så DOM fick bäras i sina burar upp.
Martin slet.   *ler*
Kanske därför jag inte blivit bjuden igen.  *fnissar*
Eller så kan det var en liten son som kommit ivägen. 
Jag tror på det sista.   *ler*
Men Trixan sprang runt och var i vägen på den smala stigen och mådde uppenbarligen toppen.


Till slut visade det sig att det fanns lite stugor iallafall.
Här är min fina stuga.
Det fanns en bofast säng där.
Trixi låg på golvet och burarna stod därinne, på varandra dessutom och sen var det typ fullt.
Nopp, den var INTE stor, men kanonmysig.


Här är stora stugan där Marie och Martin och kissarna bodde.
"Min" stuga skymtar längst ner.
Inga barn än, 2benta alltså, men det var på G.


Martin och Marie jobbade på en rastgård till Vitöra, Vitöras Mamma Dreamis och Mormor Vilja.


Här tar rastgården form.


Det här är vedboden som det även fanns en bastu i plus en dusch.
Skitcoolt och attans skönt.


På taket till vedbon.


Dass har jag nu lärt mig att det kallas, när det ligger i skogen, eller hur Skat-Ann ?  *ler*


Här kikar Ligan ut FRÅN min lilla stuga.
Eftersom dom alltid varit lätt rymningsbenägna fick vi lägga tunga stenar och göra andra anordningar för att dom inte hela tiden skulle ge sig ut på egen tazz.


Bild inifrån och ut.
Här ser dom upp till storstugan och får nog en och annan skymt av den andra Ligan.  *ler*


Tengel utforskade varenda centimeter inne i stugan, både högt och lågt.
Inte bara Bandit som kan det alltså.


Fina Nike
Jag hade inte världens bästa kamera då.


På språng ute en snabbis.


- Hej Farbror Oliver, skynda in hit.
- Det är läskigt därute.


Nike var inte ute länge.
Det var trots allt tryggast och skönast i buren tyckte hon.


NÅN trivdes sååå bra.
Ju skitigare man är, dessto bättre har man haft det.  :-)


I storstugan såg det ut såhär.
Vilja kikandes ut.


Liten Vitöra
Goaste älsklingen så liten du var.


Storstugekissarna tittar på Lillstugekissarna och undrar vad det är för inkräktare som flyttat dig.
Och nej, den svart-vita härinne är inte Bandit, men det var många gånger vi hajade till och trodde att fel katt lyckats komma på fel sida av dörren.


MEN, det var tydligen trots allt inte mer upphetsande än att Mamma Dreamis la sig att sova.
Bland rengöringsgrejjerna
Knaskatt


Ligan älskade att vara ute och springa.
Bandit










Tja, han gör som han brukar.
Högst
Längst
Modigast
Smutsigast
*ler*


Han tog med sig Tengel.


Som i sin tur fick med sig halva vedboden i svansen........


................... som framifrån såg helt okej ut.
En cool kille


............... men från sidan ?!   *ler*
Det fanns tydligen babianer i Älvdalenskogarna.


Men han var iallafall tovfri efter den lejonklippningen och lite päls hade han hunnit få tillbaka.


Men han stortrivdes och det syns verkligen.


Oliver njöt även han i massor.
I början dock liite avvaktande.


Men det dröjde inte länge förrän han röjde runt som Bandit och Tengel.
- Matte jag ser en älg.
- Får jag jaga den ?
- Nåja, lite mindre djur kanske gubben.


- Okej, då smyger jag på sorkar istället.


Trixi softar och njuter.


Älskade Marie, Vitöra flyttade till slut.
Framåt hösten
Och till mig
En liten plutt här, men en stor fin underbar och otroligt berest KUNG idag.


Vi tappade inte bort oss däruppe i skogen.
Vi kom hem igen till asfalt och larm och tunnelbanor.
Men jag längtar ofta tillbaka, trots att jag har Landet.
Det var en upplevelse och så himla mysigt och skönt.
Vi åt säkert och mös, men ärligt talat kommer jag inte ihåg nåt av det alls.
Bara hur skönt och mysigt det var.
Vi fiskade i älven också har jag för mig.
NU ska jag sluta, innan jag tröttat ut varenda läsare jag har.   *ler*



Kommentarer
Postat av: ✫Annmi

**Underbart** Vilka otroligt vackra foto ♥

/Kram Kram



Psst...Skrattade åt din kommentar hos mig & funderade på Vaaaa' du tänkte på??? asg

2011-04-18 @ 22:28:03
URL: http://frunsblogg.blogspot.com/
Postat av: Skat-Ann

Härligt! Dass är det finare ordet skithus viskar det som är lite "grövre"

Glad påsk på sej! Vi ses på torsdag, jag tar Lurvas i bak :)

2011-04-19 @ 06:21:38
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Japp, jag tar Prinsen eller Bandit.

2011-04-19 @ 07:53:11
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: carina

Vilka fina foton :)

Och vovsen kör lite platsliggning!

Ha en fin dag!

Kramen♥

2011-04-19 @ 09:54:58
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: carola

jösses vad fina kort..

Missarna är välkommen hit:)



Tack snälla för dina peppande kommentarer.

kramisar

2011-04-19 @ 13:03:57
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Marie

Om det blir semester iår för oss så är du naturligtvis välkommen igen om allt passar för dig. Dewt är en bra bit, men helt klart värt resan.

2011-04-19 @ 15:44:23
Postat av: Kjelle Bus

Åååh så mysigt det ser ut , förstår att ni längtar tillbaka till storskogen !

2011-04-19 @ 22:35:55
URL: http://kjellebus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0