Dagens outfit

Ligan ska övergå till att bli en modeblogg.
Ligans Matte har ju HELT missat vikten av det här med outfit.
Nu ber Matte om ursäkt och ger sig in i modebranschen.
SÅ, sitt ner, spänn fast säkerhetsbältena, luta er tillbaka och bara njuuuuuuuuuuuuuuut av det absolut viktigaste här i världen.  Hur vi ser ut, vad vi har på oss och var det är köpt.

Idag var jag bjuden på 40-års fest.
Så, jag tog först en powernap.
Viktigt att vara utvilad.
Sen sökte jag i garderoben efter nåt riktigt hipt att sätta på mig.
Redan där började Matte inse att det här med att bli "veckans modebloggare" kunde bli liiiite svårt.

Vi börjar med en bild på paketet.
Mycket nöjd måste jag säga.
Det ingår väl i kategorin "assecoar" va ?


Här en helbild i kavajen.
Om jag får säga det själv, så tycker jag att jag var riktigt snygg.
Jag försökte hitta självutlösaren på kameran utan nån som helst framgång tyvärr.


Här har jag satt på mig skinnjackan och scarvsen.
Jag är oerhört nöjd med mig själv och det var ett tag sedan.


Kavajen med en pingvin som brosch och den grön-blå scarvsen.


Så, då går vi över till att titta på kläderna ordentligt.
Här en äkta skinnjacka, inköpt i London runt början på 80-talet.
MYCKET tidigt 80-tal.
Jag använder den bara när jag är bjuden på nån form av födelsedagar och på julafton.
SÅ, den är inte så mycket använd nej, men jag gillar den skarpt.


Skinnjackan med scarvsen.
Brunt fint supermjukt skinn.


Märke Sardar som ni ser.
Viktigt med såna detaljer.


Märket på halsduken är Esprit.
Ja, jag är märkesbög.
Har alltid varit och kommer alltid att vara.
En sån där detalj som pengar gör att inte alla mina kläder är av märkena Esprit, Peak performance, Nike och P.T.A.


Här är kavajen.
Även den från tidigt 80-tal.
Dock något mer använd än skinnjackan, eftersom den går att använda alla tider på året.
Trendigt tidlöst grön i färgen.


Märket är P.T.A
P.T.A borgar för stil, smak och även här tidlöshet.
Ett märke jag gillar mycket och håller länge.
Vilket i dagens samhälle troligen inte är så bra, för då köper ju folk inte nytt.
Hm..................
Jaja................


Hade en svart t-shirt med tryck på mig.
Märke My wear och INTE inköpt på 80-talet.


Byxor i ridbyxstil.
Mycket sköna.
Jo, dom är från eh 90-talet tror jag.
Märke Basic news.




Strumpor med kattmotiv.
En självklarhet på varje kattägare med nån form av stil.
Inköpta på Ica Maxi i Solna.


Vinterskor inköpta i London.
Bekväma och bra.
Märke Timberland


Under hade jag svarta boxertrosor av märket My wear och svart bh.




Så, då var vi klara med Matte.
Då går vi över till Ligan.

Prinsen;
- Vitöra, sluta SKRIK.
- Vi MÅSTE vara med i dagens outfit.
- Gör nu som Matte säger.
- Jag VEEEET att hon just nu har kommit på den mest korkade iden hittills, MEN om vi låter henne hållas ett tag så kanske hon slutar med dom här konstigheterna.


Vitöra bär här en vit päls med vissa inslag av svart.
Pälsen är lite halvlång och buskigare runt halsen.
Även där bak på den långa smala, det som på katt kallas svans, bär han en fin vit päls.
Runt ansiktet har Vitöra ramat in med vissa svarta stråk, liksom på delar av kroppen finns vissa svarta fläckar.
Vitöra har även tagit en bit helsvart päls på ena örat.
På ovansidan är Vitöras päls lite sträv som passar en tuff kille.


Lägger även in en lite äldre bild så ni kan se dom svarta pälsinslagen.


Prinsen har även han en relativt lång päls på sig.
Färgen är passande för årstiden, en lätt brunaktig nyans.
Ni ser här några ljusare och några lite mörkare stråk av det bruna.


Här kan ni även se att han valt en päls som är lite struktur i.
Mycket snyggt och passar fint till dom lite mörkare partierna nere på Prinsens tassar.


Här har vi Bandit.
Bandit har en lite kortare päls dagen till ära, men den är å andra sidan väldigt tjock.
En alldeles utmärkt päls att ha en kall vinterdag.
Bandit har här valt att ha en vit och svart päls med mycket starka kontraster i övergångarna.
Till denna underbara vita och svarta päls har Bandit idag valt att ha en underbar mask.
Troligen ska han ikväll gå på maskerad någonstans.
Kanske till Nike, Rambo och Puma.
Hörde klunkas om fest på grädde och tonfisk där.
Skulle tro att det är anledningen till att hela Ligan är uppklädd.


Här har vi Ligans drottning, Puzzel.
Puzzel är en kontrasternas katt och väljer här en mer gräddvit päls med rejäla kontraster till mörkt chokladbrun.
Den underliggande pälsen är dock lite ljusare.
Längst ut på tassarna fram har Puzzel idag valt att ha riktigt gräddvitt ytterst.
Puzzel har valt en chokladbrun svans.
Allt för att framhäva kontrasterna till det mörka.
Även Puzzel bär en mycket snygg mask.
Jo, det står nu klart att det är maskerad på g.
Den mörka masken gör sig mycket bra mot den i övrigt lite ljusare pälsen.
Puzzels päls är, till skillnad från killarnas, väldigt fint silkig och gör sig fint när hon rör sig sådär drottninglikt som bara Puzzel gör.


Välkommen att fortsätta läsa Ligans nya inriktning.
Känner att det här verkligen är vår grej.
Ska bli spännande att följa alla nya pälsar som kommer att komma.
Eller badmodet i sommar till exempel.
På katterna då.
TÄNK, kanske till och med lite naket.
Det bjöd ju faktiskt Mister Tengel på.


Vi kanske även startat lite tävlingar i bästa outfit-anda.
Ja, nu är Ligan på G och kommer bli bjudna på mingel både här och där.
Så man vet aldrig vad Ligan har i beredskap för er.
Ha en underbar fortsatt lördagkväll alla.

pst............... hur böjer man outfit?  dst..................
Det blir så konstigt när jag försöker liksom.

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

"Fniss" Underbart inlägg i modebloggarnas värld, Inkan du är verkligen på banan så att jama! Ni kan komma hem till oss men då behöver ni inte klä upp ser sådär mycket. Nosbuff

2011-02-12 @ 23:15:24
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Min svarta låda

Fniss! Det är ju alldeles underbart! Modebloggandet, alltså - fortsätt med det!

Det var någon som sa att om man aldrig bytte stil var man inne åtminstone var tjugonde år. Det kan väl vara något att satsa på, billigt och tämligen stressfritt är det ju också!

Du visade förresten en länk till en annan av dina bloggar på min blogg, men den fungerar inte. Har du lust att göra ett nytt försök?



2011-02-12 @ 23:19:35
URL: http://thisismyblackbox.wordpress.com
Postat av: Bezzie's och Magou's matte

Underbart reportage, du har en ny karriär i vardande! Och du var jättefin när du gick på fest - den där skinnjackan smakar mumma.................

Postat av: Lisbet Lindell

Hihi.. säkert du köpte jackan på 80 talet? det står ju klart och tydligt 1968 i den ;)

Tror inte man kan böja Outfit, försökte jag med men det blev inge bra fniss

Hoppas du har en underbar dag!



Kramar från mig till dig!

2011-02-13 @ 08:37:00
URL: http://bc-cancer.blogspot.com/
Postat av: Gunilla Frasse

Supercoola outfits, det är ju så man funderar på ett reportage i tidningen :-)

Gillar "suddeffekten", det ger en extra dimension till både modell och kläder.

Sockorna är bara bäst! Och en kille i päls går ju hem i alla väder - tidlöst, stilrent, klassiskt - pälstrenden är alltid lika het!

Kramar och tassklappar

2011-02-13 @ 14:17:39
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Therese Bergsmo

Gillar!! Speciellt att du tagit det ett steg längre, så att säga, och visar underkläderna också...



Kram

2011-02-13 @ 15:06:38
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: Anna

Den där skinnjackan är supersnygg. Den ska du ha jämnt, skinn blir bara snyggare och snyggare ju mer man använder det ju.

2011-02-13 @ 18:05:52
URL: http://felicula.blogspot.com/
Postat av: Dolores

Bästaste modebloggen ever!!! :D

2011-02-18 @ 00:36:44
URL: http://dolorespyssel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0