Sagan om Oliver

Nu i juli är det 4 år sedan jag var i Skien och på vinst och förlust tog en 120-mila resa för att hälsa på O-gänget.

http://www.diadems.no/

Efter att ha suttit ett antal veckor och letat katt på nätet så togs då en resa ända bort till Norge.

Allt för att jag är lite galen.

*ler*

Jodå, det fanns ett gäng både uppfödare och kattkullar här i Stockholm med omnejd.


Fastnade just för rasen Ragdoll för trasdockan skull.

Nån katt skulle jag ju iof inte ha egentligen.     *ler*

Ni känner igen det där va?

Men tänk så det kan bli när det är dåligt väder ute och ett helt Internet ligger för ens fötter.

Och när jag väl fastnat för rasen så togs en resa igenom alla Ragdoll sajter i Sverige som fanns.

Men så kom jag på att jag ville ha en katt med norsk stamtavla.

Vi har ju en norrman i familjen som har betytt massor för mig och mina barn.

Han har varit den fadersfigur dom egentligen aldrig haft.

Så, jag älskar Norge enormt.

Sagt och gjort.
Nästa resa i sajbervärlden företogs ju såklart på norska sajter.

Skickade ut en hel del mail om att få en katt på foder men av förklarliga skäl så ville ingen skicka nån så långt.


Men men, skam den som ger sig.

Nå, jag var helt inne på att jag skulle ha en brun mitted ragdoll.


Dock fick jag ju ett positivt svar från Solveig http://www.diadems.no/ , att komma och titta.

Solveig sålde inte kattunge utan att ha träffat personen ifråga.

Oavsett avstånd.    BRA tycker jag.

Och fast jag faktiskt ville ha en "bruning" så vart jag redan på hemsidan så oerhört förtjust i Chance!

Så resan företogs. 60 mil och endast 3 Timmar i Norge, för att sedan vända hem samma kväll igen.

Snacka om express besök.

Chance visade sig i verkligheten vara ännu underbarare än på nätet.

Jag älskar dig Chance.

Och mamma Coco var bara en dröm.

Tyvärr finns mamma Coco nu i Regnbågsbron.

Oliver och jag föll nog för varann från första tassen.

Så, hem kom då i september en liten "blåing"

Men världens sötaste kisse.


Ps. katterna är billigare i Norge.   Ds

Ps ps   *ler*   fast då har jag inte räknat in bilresa, båtresa mm mm , dessutom gånger 2  ds ds

Oliver 10 månader hemma i Norge
Oliver 10v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0