Anekdot 1

Jag börjar med att ursäkta mig.
1. Jag hade inte räknat med en dubbelbur
2. Jag steg upp fyra på morgonen.  Bara det borde vara en bra ursäkt.  *ler*

Åker från Stockholm klockan 05.   Framme i Norrköping kvart över 7 och knallar in till incheckning. Hämtar ut Vitöras och Olivers burnummer.  Puzzels fick jag inte, iom att jag ínte är ägare till henne men kontrollerar att hon ska sitta i burrad G som mina andra.  Väl framme vid burarna står det två nummer på en dubbelbur.  Det ena numret är Vitöras och det andra numret känner jag inte igen.  Knallar iväg till sekretariatet och förklarar att en frärmmande katt är satt med Vitöra.
Ojdå, svara sekretariatet. Något måste ha blivit fel.  Men vid kontroll visar det sig att det är Puzzel.  :oops:
Vadå Inkan totalförvirrad.
Åsa Hammarlund och Ingrid Björklund hade roligt på min bekostnad.
Inte konstigt.
Jag hade ju själv bett om att få Vitöra placerad tillsammans med Oliver och Puzzel.  Speciellt Puzzel.
Och snälla och trevliga Östkattsmänniskor hade gjort exakt det jag bett om.
Möjligen hade jag inte bett om en dubbelbur.  Eller ialla fall inte räknat med det utan bara att få Vitöra placerad bland raggisarna och inte bland skogisarna.
Jaja, det är inte lätt att vara Inkan ibland.   *ler*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0