Julklappsinköpen idag

Sov till nio cirka.
Upp och gjorde morgonbestyren i rask takt.
Iväg till först posten i Tensta centrum och hämtade ett paket till en liten Levina.
Sedan vidare till Barkarby outlet för att besöka en affär där.
Kan inte säga vad eller vilken.
Efter det åkte jag iväg till Ikea för att handla tavellister, julklappspapper, underlakan (dom börjar ramla sönder av tvätt) och massor med värmeljus.

Det gick kanon ända tills jag kom till att betala.  *suck*
Det var inte speciellt mycket folk utan det gick kanonfort.
Dom har ju självbetalning nu förtiden.
Helt suveränt, OM man bara har rätt betalkort med sig.
Hade scannat in allt och skulle precis plocka fram Ikeakortet, då jag insåg att det det låg kvar i bilen.   *suck*
Tänkte rationalisera mitt bärande, så jag tog bara med mig plånboken och lämnade ryggan i bilen och kvar i ryggan ligger mitt Ikeakort.  *stön*
Fick alltså rusa ut och hämta kortet i bilen och sen in igen och troligen stå i den manuella långa kön.
Såååå sur på min egen klantighet.
Fast det är å andra sidan inte första gången jag gör såhär.  
Den snälla Ikeapersonalen fixade iallafall så jag fick gå före i kön och betala i ett nafs.
Nå, älgar vidare i lika rask takt till Jakobsbergs Centrum.
In i centrum och letar rätt på Hälsokostaffären där.
Förklarar att jag vill ha en ringblommesalva.
Först hittar hon inte den, utan erbjuder nåt som det finns ringblomma i.
Förklarar att det går inte utan att säga varför.
Men den är säkert lika bra förklarar hon.
Talar då om att det går inte för jag ska ha den till en katt för att smörja in hans öron. 
Hon tittar aningens konstigt på mig men vad gör man inte för sin guldklimp.
Till slut hittar hon den iallafall efter en del letande.
Inte konstigt att dom tycker kattfolk är underliga.  *skratt*
Nästa anhalt är bokhandeln där jag inhandlade en del andra saker.
Vid det här laget är jag nästan klar.
Försöker febrilt få tag i en person som jag ska köpa en sak via blocket av.
Men den personen svarar inte på hela dagen vare sig på telefon, sms eller inpratat meddelande.
Far sedan vidare till KS för att hälsa på Alice.
Efter det så är det Solna Centrum som gäller.
NU börjar det bli otrevligt mycket folk ute.
Usch.......
I mitten där finns en trevlig liten affär med saker jag behövde till julklapp.
I undervåningen finns en leksaksaffär.
Åkte rulltrappan ner och gick en vända och letade rätt på en sak jag ville ha.
MEN, efter att ha sett kön och lyssnat på alla mer eller mindre gulliga ungar som skriker i kanon så la jag grejen åt sidan och övergav den affären.
Leksaksaffärer har jag alltid avskytt och i juletider är dom extremt otrevliga.
Sista anhalt är Ica i Solna.
Var tvungen att handla några saker jag behövde till baket imorrn.
Bland annat saffran.
För det mesta brukar jag iallafall komma ut ur affären UTAN saffran men idag kom jag ihåg det ??!!!
wow
Till sist får det bli en stooooor god Tomtelatte på Espresso house.
*mums*
 
Glatt sippande på min goda Latte beger jag mig hemåt med väl förrättat värv.
Tänk, jag är klar !!!
Glömde iof frimärkena men det är ingen jättepanik.
Det ÄR ju flera dagar till julafton.   *ler*
Mäkta nöjd med mig själv sitter jag nu vid bolådan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0