Måste le lite i sorgen - A smile in the grief

Ja, jag lagar mat och står i.
Ni som känner mig hyfsat väl vet att just matlagning är inte riktigt min grej.
Igår värmde jag potatis på burk, kokade morötter och gjorde sen nån form av sås.
Koka morötter och värma färdig burkpotatis är ju inte speciellt svårt.
När det gäller såsen så log mina gäster så glatt och fint och sa att det smakade gott.
Vetetusan........... Skratt
Till efterrätt åt vi jordgubbar och grädde.
*mums*
Idag lagar jag lax i ugn, färsk potatis och morötter igen.
Jag är en jävel på att skala och koka morötter.
*ler*
Självklart glömde jag hollandaisesåsen.  :-(

ENG: Yes, I cook.
You who know me pretty well know that cooking is not really my thing.
Yesterday I boiled potatoes, boiled carrots and then did some form of sauce.
Boil carrots and warm pre-canned potatoes is not very difficult.
As the sauce,g my guests smiled nicely and said it tasted good.
Well I dont know that........... Laughter
For dessert we strawberries and cream.
* jami*
Today, salmon in the oven, fresh potatoes and carrots again.
I am a bastard on the scale and cook of carrots.
* smiles *
Of course I forgot the sauce.  :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0