RIP Älskade Älskade Eric



Barnens älskade farfar.
Min underbara förebild.
Ingen kunde som du berätta hur det var förr.
Ingen hade tålamod som du med barnen.
Hur många turer runt Råstasjön har du inte gjort.
Utflykter i skogen med matsäck.
Gått i trappan med Emilie och Christoffer på armen och visat tavlor.
Påtat i trädgården.
Alltid funnits där.
För mig.
För oss.
Vi åkte till banken du och jag.
Bara vi.
Det var så trevligt.
Ibland åt vi en bit mat.
Jag kommer sakna våra turer med rullatorn i sakta mak genom Solna Centrum.
Men du dog i din kära trädgård precis som det ska vara.
Ett lugnt insomnade.
Ett lugnt ansiktsuttryck.
Eric jag saknar dig så hjärtat brister.

Det finns något som är starkare än döden
Det är närvaron av de frånvarande i minnet hos de levande
.
(Jean d'Ormesson)
RIP :rose::rose:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Eric_Holmqvist

ENG: My childrens belowed grandfather.
My wonderful role model.
Nobody could like you tell us how it was before.
Nobody had so much patience with the children.
How many trips around Råstalake, you havn't done.
Excursions in the forest with packed lunch.
Joined the stairs with Emilie and Christopher on his arm and showed pictures.
Maked he garden shine.
Always been there.
For me.
For us.
We went to the bank, you and me.
Just us.
We hade such a lively time.
Sometimes we have a bite to eat.
I will miss our trips twith the walker slowly through Solna center.
But you died in your dear garden just as it should be.
Slowly fell asleep.
A calm facial expressions.
Eric I miss you so my heart brokes.

There is something that is stronger than death
It is the presence of the absent in the memory of the living.

(Jean d'Ormesson)
RIP  :rose::rose:

Kommentarer
Postat av: mooch

Stor kram från oss alla till dig!

2009-06-06 @ 16:23:43
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jag beklagar sorgen - jag vet ju hur mycket du älskar dina svärföräldrar!! Men så skönt att han fick somna in där han trivdes allra bäst! Skickar en kram till både dig och till farmor!

2009-06-06 @ 20:13:03
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Lilla Skutts matte

Vi tänker på dig

Kram

alla

2009-06-07 @ 09:53:43
Postat av: Hanna

Beklagar sorgen!

2009-06-07 @ 10:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0