Inlägget jag inte vill skriva :-(

Men nu har jag pratat med vovves riktiga Matte och vi börjar förbereda oss.
Lill-Matte fick Trixi när hon var 12år.
Trixi är Lill-Mattes alldeles egna vovve och har alltid varit.
Trixi kom till oss som en liten parvel på 8veckor.
Busig och alldeles gudomligt söt.
Vilket Lill-Husse och jag fick höra ungefär 7000ggr om dagen.   *ler*
"Hon är ju så sööööööööööööööt" har ljudit genom huset ialla alla år.
Det spelade faktiskt ingen som helst roll vad hon gjorde.
Vad hon åt upp eller hade sönder.
Inte ens den gången då Lill-Mattes störtcoola och ursnygga solglasögon gick en bister död till mötes i Trixis käftar.
Dom solglasögonen blev aldrig vad dom en gång hade varit.
TROTS goa Ole-Norrmans försök att återställa dom.
Lill-Matte tittade på Trixi.
Tittade på sina fd störtcoola solglasögon.
Tittade på Trixi igen.
Tvärvände ut genom dörren.
Var borta i flera timmar.
För att komma hem och utbrista
- Ja ni vet vad nu va ?    *ler*
- Hon är ju så söööööööööööööööööööööt !
Så var marodören än en gång förlåten.

I många år har nu Trixi och Lill-Matte hållt ihop som ler och långhalm.
Varken jag eller Lill-Husse lyckades få Trixi att lyda oss.
Jag har faktiskt haft både en Viltspårschampion och tävlat både i Lydnadsklass 3 och Spår Elit.
Men det kan man inte tro när man såg hur Trixi totalt ignorerade mig.
Men så fort Lill-Matte kom och viftade med ett lillfinger gjorde Trixi exakt som hon sa.
*frust*

Det enda djuret som faktiskt på allvar tävlar med Trixi om Lill-Mattes gunst är Puzzel.
I dagsläget står dom nog på ett = tecken tror jag.
Och när Lill-Matte nu kommer hem så heter det:
- Var är min katt ?
- Hon är ju så sööööööööööööööööt !
Det är inte alltid så lätt att veta om det är Trixan eller Puzzel hon menar.
Tror det är båda.

Meningen med det här inlägget är att alla som vill ska få möjlighet att gosa med Trixi och i lugn och ro vänja sig vid tanken.     När det väl blir dax så finns inte tid för sådant.   Vi kommer att ha en underbar sommar ute i stugan.
Varje ledig tid kommer vi tillbringa där med att jaga kissar, gona i solen, rulla i dypölar och simma i rent klart Mälarvatten.
Besöka "min" klippa nere vid Gjörveln.
Att åka dit utan hund kommer bli oerhört svårt om ens möjligt.
Jag har tillbringat varenda sommar därnere sedan 1983.
Legat med radio och lyssnat på vattnets kluckande.
Lärt ett antal hundar att simma och apportera dummies och tränat fågel i vattnet.
Vi har skällt ut orienterare och bärplockare.
Tänk er en GoldenLiga på 3hundar.
Gamla (då) Joyce som skällde "pliktskyldigast" bara för att visa att gammal ÄR faktiskt äldst, Mischa som var en bitig typ och på fullaste allvar menade att folk kunde dra åt skogen, - Det är vår klippa och en yrvaken liten Trixi som inte fattade ett jota men skällde som en galning bara för att farmor Mischa gjorde det.
DEN synen av 3ilskna goldisar fick dom flesta att fly.   *skratt*
Klippan är VÅR.   *ler*

Sen har vi har suttit inlindade i tjocka filtar när det varit för kallt att sola.
Iallafall jag..... För hundar känner inte sånt.
Dom badar glatt iallafall.
Trixi har varit en klippa med hundrädda barn, vuxna och katter..

Nå, med nåt undantag då.    *ler*
Vitöras mamma och mormor gjorde en saltomortal när dom glatt kom farande i hallen för att hälsa.
Trixi hälsade ju såklart tillbaka.
Man ska vara artig och hälsa har Matte sagt.
Påföljden blev att Vilja och Dreamis for som rädda höns upp i klösträdet och gömde sig länge länge efteråt när det ringde på dörren.   Flåt Marie  
Det finns HUR mycket som helst att berätta.
Trixi är den underbaraste hund jag haft tror jag och en total blandning av lata Joyce och vilda Mischa.
Hon har lärt sig allt dumt och gjort många jävelstyg på grund av sin farmor och Tant Joyce.

Finns vissa likheter med fd GoldenLigan som med KattLigan idag.
Läs Bandit och Vitöra och liten Puzzel.     :-)

Vi ska ha en underbar sommar !

Kommentarer
Postat av: Marie

Stora mega kramar, från en som tappar sina ord... KRAM TRIXIE älskade gumman!

2009-05-11 @ 21:53:24
Postat av: mooch

Kram till Trixi-gumman och hela Ligan. Jag ska krama extra mycket på dig nästa gång vi ses!!

2009-05-12 @ 08:53:25
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: kathleen

Söta Trixi, måtte sommaren bli lagom varm för onda leder, med många ruttna gyttjepölar och lenande lerbad, lite fästingar, mycket godis, många kramar och lite krafs bakom örat

2009-05-12 @ 11:35:45
Postat av: Sandra

Usch blev så känslosam när jag läste, vet så väl vad du går igenom, som tur är jag själv o hälsar på hos mina föräldrar för tillfället o kunde gå iväg o krama på Ludde gosgubben som också börjar bli till åren, blir 16 i sommar. Numera slås man varje gång man hälsar på av tankar man allra helst inte vill tänka o kramar o pussar på extra länge när man ska åka hem igen.



Många kramar till dig o Tixie, tänker på er o hoppas på en fin sommar med många mysiga turer till landet.

2009-05-12 @ 17:11:00
URL: http://nosbuffaren.blogspot.com
Postat av: Erica

Detta läste jag imorse innan jag skulle gå iväg till jobbet... Inte alls rekommenderat kan jag säga, det var svårt att inte sätta sig och storgråta istället för att gå iväg. Söta goa Trixi, hoppas ni får en underbar, underbar sommar ihop!! kramar

2009-05-12 @ 22:53:02
URL: http://www.cheeserica.com/blogg
Postat av: Anna.S

Goaste Trixie, vi har bara träffats en enda gång, och du gav bara mysiga och roliga minnen :-)

Hoppas att sommaren gör dig gott gumman, kramkram till dig och matte Inkan :-)

2009-05-13 @ 18:20:49
URL: http://www.honeysuckles.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0