Total kaos och fortsättning på andra utställningsdagen

Om ni inte visste det förut.
- VITÖRA ÄR UNIK !

Jag skulle gå och hämta hans , läs nu noga, CAG(P)IB rosett.
För er som inte har 100koll på det här så ska jag förklara.
FÖRST tar man
CAP - Om man är kastrat, 
CAC - Om man INTE är kastrat
Efter 3CAC eller CAP så blir man antingen Premier eller Champion.

SEN tävlar man om
CAPIB - om man är kastrat, se P:et
CACIB - om man INTE är kastrat
Efter 3CAPIB eller CACIB så blir man Internationell premier eller Internationell champion.

Vitöra fick ju sin IP-titel i Polen den första utställningsdagen och tävlar just nu mot att bli Grand Internationell Premier.
På de rosetter han nu får ska det alltså stå CAGPIB.

Kliver alltså iväg till kansliet för att hämta rosetten.
I dom här länderna har vi även fått stora A4 Diplom med titlar och vad dom vunnit under dagen såsom NOM och BIS.
Nu till det unika.   På Vitöras diplom står det Premier*Forrest fruits Aishiteru.
PLUS att det står CAGCIB på hans rosett.
Detta innebär i klartext ATT Vitöra är en okastrerad hane som är Premier och tävlar alltså i kastratklass och dessutom hoppat från klass 8 till klass 6 utan att ha tagit en IP-titel.
MYCKET spännande.
Dessutom vägrade dom att lämna ut rätt rosett.
Till slut efter mycket tjafsande så fick jag en för kastrater och även rätt skrivet diplom.

Frågar ni Åsa om dagen så fanns det inte en siffra rätt tydligen när det gäller merparten av alla papper och annat.
Både Åsa och Johan jobbade ju som stewarts alla 3 dagarna.
MEn det är en historia för sig.

Kommentarer
Postat av: Tre katter

Haha! Låter ju heltokigt det där!! :)

2009-05-14 @ 12:09:59
URL: http://3katter.blogspot.com
Postat av: gwendolen

haha vilken röra. Det var verkligen unikt!



Jag lånade en bit ur din text härifrån och lade in i min blogg nyss. Om cap, cac osv. Jag är nybörjare.

Jag hoppas att det var okej. Annars får du säga till.



Grattis till Vitöras vinst, sen när det väl blev rätt :-)

2009-10-11 @ 18:00:13
URL: http://gwendolenthegood.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0