Vitöra blir biten av grannkatten på Triangel

Sista dagen så blev alltså min snälla goa Vitöra biten.
Jag blev ordentligt uppriven minst sagt och Vitöra rädd.
Såhär gick det till.
Vi skulle upp till bedömning och jag stoppar in Vitöra i buren där det stod hans siffra på.
Efter en stund kommer dett en tjej och stoppar in en katt i buren bredvid hans.
Vitöra ligger med ryggen och baken mot bursidan där den andra katten satt.
Av någon anledning så fick katten i buren bredvid totalt spel.
Far runt som en idiot i sin bur och lyckas få mellanväggen ur sitt läge.
Det blir en glipa under mellanväggen och den andra katten får tag i Vitöras bak och biter till ordentligt.
Vitöra som blir livrädd försöker ta sig loss och mellanväggen lossnar ännu en bit upp i luften.
Det var total cirkus ett tag och till slut lyckas jag få ut min skärrade katt.
Som tur var så fanns Åsa där och tog hand om honom åt mig.
Själv stod jag bara och skakade av chock och livrädd över att min snälla Vitöra hade gjort sig illa.
Tjejen med den andra katten bad inte ens om ursäkt !!!
Hon blängde på mig som om det var MITT fel det som hände.
Ursäkta men "Jävla idiot" !
Åsa tog iallafall hand om Vitöra och förklarade sedan för domaren Eric Reijers vad som hänt.
Att den andra katten bitit Vitöra.
Han var sedan helt underbar.  Tog fint och lugnt hand om Vitöra och drog honom till sig och hade honom i famnen under tiden han stod och skrev.
En miljon tack till en sån domare.
Själv försökte jag låta bli att börja stortjuta mitt bland all publik och alla människor.
Åsa bar tillbaka Vitöra till buren och jag gick på toa och stortjöt där en stund.
Vitörastackarn var dock inte sig själv sedan på hela dagen.
Så fort man kom i närheten av honom så väste han.
Han hässjade en hel del och var rejält skärrad stackarn.
Han låg sedan under burskynken nästan hela dagen.


När han sedan skulle upp i panel så tog Åsa honom igen och det var jag glad för.
Han blev ju dock BIS idag igen och jag tackar min lyckliga stjärna att det är katten med en hjärncell som det här drabbade.  Han har hämtat sig och det har jag med.
Men en rejäl pers var det iallafall.

Kommentarer
Postat av: Tre katter

Lille gubben!!

Förstår att det var en "känslofylld" dag!

Tur att den slutade bra ändå!!

Tassar

Zeke, Texas & Hajen

2009-05-16 @ 22:32:50
URL: http://3katter.blogspot.com
Postat av: Agneta Boiardt Lindström

Det låter otroligt att något sådant kan hända!

Förstår att Du blev upprörd!

Hur mår Trixi?

Kram Agneta

2009-05-16 @ 23:07:14
URL: http://leoboiardt.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Stackars lilla "Örat"!

Men jag tycker faktiskt väldigt synd om den andra katten också. Får man sådan panik som den tycks ha fått så mår den ju inte bra psykiskt av att ställas ut. Hoppas ägaren inser det och låter den slippa utställningar i fortsättningen.

2009-05-17 @ 10:35:10
Postat av: Henrietta

Hua vilken upplevelse! Stackarn måste ju blivit dödsförskräckt.

2009-05-17 @ 13:55:04
URL: hhttp://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Usch vilken jobbig händelse. Jag hade nog reagerat liknande dig, vilken panikkänsla.

Skönt att det ändå gick så bra som det gjorde, han är tapper din vackraste Vitöra.

2009-05-17 @ 20:13:49
Postat av: Ligans Talesman

Ninnie, jag håller med dig men iom att hon blängde så fruktansvärt ilsket på mig så tvivlar starkt på att han slipper framtida utställningar.

Visst är det synd om katten. Håller helt med.

Hur hon sen fick det till Vitöras fel som bara låg där och halvsov har jag svårt att förstå.

Men men.............

2009-05-17 @ 22:30:36
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Vitöra tackar för snälla kommentarer.

2009-05-17 @ 22:31:09
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Sol-Måne

Stackars Vitöra och matte. Jag trodde inte det kunde hända att mellanväggar rasar på det sätter. Men Vitöra glömmer förhoppningsvis det hela till nästa gång.

2009-05-19 @ 19:47:11
URL: http://zol-mone.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0