Vill ni verkligen veta ??? *skratt*

Hur lång tid det tog ?
Tveksamt
Vill jag skriva ???
Nopp
Enligt GoogleEarth skulle det ta 18timmar non-stop.
Riktiga världen är ju inte sån och jag är inte nån robot.
MEN, vi är nu här.
OCH det tog bara 24 timmar drygt.
weeeeeeeeeeeeeeeee

GPS i all ära men en karta hade inte suttit i vägen faktiskt.
Jag planerar ofta och mycket och noga men den här resan har varit så full med knasigheter så tja.... vissa små oväsentliga delar som karta och sånt fick stå över.    *ler*
Eller Läs "Glömde" helt enkelt.
Så går det när man har hyrbil istället för sin egen gamla hög där alla kartor ligger fint i facken.

Nå, resan har dock gått hyfsat. Förutom att GPSen ville vägen om Helsingborg-Helsingör istället för den nya fina bron.   Sen borde jag läst in mig lite mer på Danmark för plötsligt stod vi vid nästa färja och hade ingen aning om var vi var överhuvudtaget.
- Hört talas om Rödby-Puttgarden Inkan ???
MEN, ni läser just nu om en person som var helt övertygad om att GPSen hade fel när den ville svänga av gång på gång när jag skulle till Skövde.
Inkan igen:
- Jag ska ju via Jönköping !?
Samtalet från Skövde löd:
- Var är du ?
- Middagen börjar bli klar.
- I Nyköping.
"illvrål i andra ändan
- VAD gör du i NYKÖPING ?????
- ÖÖhhhhhh
- Vi äter !
- Du får äta när du kommer.
Vilket blev 3 timmar senare !

Eller för att inte tala om den gången jag skulle ur Strömstad.
Jag hade varit i Norge och hälsat på och hämtat Oliver.
Eller alla 3 gångerna.
Jag körde fel alla 3 för jag inte visste åt vilket håll jag skulle åka och inte tog upp kartan och följde så att säga "strömmen"
- För ALLA ska ju till 08a land juh !?

För att återgå till St Gallen.
Allt detta och ett antal incidenter till visste inte kära Annika om, innan hon bestämde att följa med.
Numer vet även Marianne, Tamlins kattuppassare,att Inkan inte vet nåt om något.
hahahhahhahahh
Måååånga samtal senare igårkväll.     *skratt*

Nå, efter många om och 1200kr fattigare av böter för att jag inte fattade hur man skulle betala vägtullar i Österrike och Schwiez :-( så är vi iallafall nu framme.
Det finns massor att skriva bara av resan.  
*garvar*
Nattmörker och sedan när det blev ljust så var det så dimmigt så man knappt såg något.
Tyskland har bestämt sig för att renovera ALLA autobahn just nu i oktober och just den här helgen.
MEN, vi är iallafall nere nu.

Hotellrummet är som en mindre svit.
Värsta massageduschen, 2 handfat och stort härligt rum.
Vi åkte upp och upp och upp och upp och utsikten är fullständigt underbar.
Vitöra ligger nu i en fönstersmyg och tvättar sig.
Mattes bad och tvätt var inte så bra tydligen.
Bilen har gått som ett spjut och det är enormt stor skillnad att ha farthållare.
Mina knän har trots allt överlevt det hela och jag kan gå trots 24timmar i en bil.   *ler*
Nu ska vi sova och lovar att uppdatera imorgon.
Håll tummarna tack men vi hoppas inte för mycket.
Jag blir inte ledsen om det inte går vägen.
DÅ får jag förhoppningsvis fira tillsammans med alla mina och Vitöras vänner och hejarklack istället.
Och kära underbara MARIE och jag hoppas även MAJA.
kRAM på er alla och tusen tack för alla glada hejarop.
Blir så glad av det.
*vinkar*

Glömde.
Flåååt
Föremålet för allt detta.
Tja, han tog det hela med ro som vanligt.
Stackars plutten
Men jag lovar att aldrig aldrig göra om det älsklingen.
Men nu ligger han i fönstret och småsover.
Han knallade ut ur buren som om inget hade hänt alls.
Vilket det iof i hans värld inte hade gjort.   *ler*
Stackarn 
Men han åt, drack lite och gick på toa och la sig i fönstersmyg efter fönstersmyg och kollade vilken som var bäst.
Han är bara så störtcool min Vitöra.

Kommentarer
Postat av: Anna (Felicula)

Men snälla du, jag har kört så mycket Europa att jag tror att jag kan städerna i rätt ordning i sömnen mellan Stockholm och Milano. Säg till om du behöver låna kartor en annan gång, eller få lite färdtips :P

2009-10-23 @ 23:56:48
URL: http://felicula.blogspot.com
Postat av: pipmurre

hej.

ja det kunde jag ha jamat till er innan ni startade att GPS:er INTE är att lite på! bättre med karta..

säg till din matte att man kan juh inte bara följa alla bilar,då kan man juh hamna vart som helst!!

/tassen från pip och murre

2009-10-24 @ 10:21:41
URL: http://www.myskatterna.blogspot.com
Postat av: mooch

Skönt att höra att ni äntligen kom ned. Det där med biltullar är ett gissel alltså. Verkar fungera olika i olika länder. Men, skönt att Vitöra tar det med ro. Ser grymt fram emot rapport från dagen.



Tamlin tar det lugnt och fint här. Efter enorma morgonbus klockan 7 på morgonen så var det bara att släpa sig upp och ge grabbarna mat. Då lugnade allt ned sig och vi sov till kvart i 11. Vet inte när det hände sist. Sedan har vi spenderat dagen i soffan, busandes med lekfarbröderna och så. Tamlin är nu kung av lektunneln =)



Det är så cool att se att han inte är det minsta rädd för varken Zammy eller Mille. De jagar varandra och verkar ha sk-tkul ihop. Hurra!

2009-10-24 @ 14:50:43
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Carina

HÄRLIGT!!!!!

Många grattisönskningar till dig och Vitöra. BIV och NOM på WW. Kan man önska sig mer?

Lycka till imorgon!

Nospussar från släkten

2009-10-24 @ 14:52:33
URL: http://www.ansuz.se
Postat av: Ninnie

Herregud Inkan! Tur att jag inte känner dig annat än via din blogg... Du och jag ute på äventyr i verkligheten skulle vara en ren katastrof. Är det mig och mina äventyr du beskriver.... eller???



Dessutom höll hjärtat på att stanna när jag läste de tre första raderna i sista stycket du skrev. Jag trodde du hade GLÖMT KATTEN (!!!) innan jag läste vidare. Men så illa var det ju inte.. det kanske inte är mig du beskriver trots allt :)



Lycka till på utställningen. Håller en liten tumme eller två.



Och du...betala vägtullarna på hemvägen, det blir billigast så.

2009-10-24 @ 16:56:02
Postat av: Ligans Talesman

Anna Jag hade helt klart behövt det. ler

pipmurre För seeent juh. :-(

Marianne Cool kisse är Tamlins mellannamn efter Tamlin och Prinsen.

Carina Nopp det kan man inte. Skulle vara en WW-titel då. haha

Ninnie Vi ska fundera på att betala tullarna. Fast nu lyser tankmätaren så vi tar och tankar först så vi inte missar panelen. ler brett*

2009-10-24 @ 20:01:02
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0