Landet i helgen

I helgen var hela Ligan och jag till Landet.
Heeelt underbart var det.
På fredagkvällen så somnade jag som en stock runt halv tio.
"Sjön" suger eller hur man nu säger.
Å andra sidan vaknade jag ju då hyfsat tidigt på lördagmorgonen.
Upp och gjorde morgonbestyr som man bara gör på Landet.
Lite annorlunda mot hemma men ack så mysigt.
När allt var klart la jag mig i solstolen och njöt av sommarens sista skälvande varma solstrålar.
Jag är den största soldyrkaren som finns i det här landet tror jag.    *ler*
Framåt dagen kom Marianne och förgyllde min tillvaro.
Såg till att lite WW-blanketter och dylikt blev rätt ifyllda som jag skrivit om förut.
Tack för en trevlig fikastund Marianne.
Sen solade jag lite till och slumrade lite till och från medans grannkidsen for fram och tillbaka mellan mitt lilla hus, studsmattan och kissarna.
Dom bor mer hos mig än hos sig själva så jag fungerar på om man kan avkräva föräldrarna lite hyra.    *skratt*
På kvällen betalade dom iallafall tillbaka för då blev jag bjuden på supersmarrigt grillat fläskfilekött, potatissallad och vanlig sallad.  Till efterrätt hade Ekström varit framme och bakat jättegod hallonpaj med vaniljvisp och kaffe till.   *mums*
Vi satt och pratade sålänge så till slut kom Vitöra och talade om att "Nu Matte får du komma hem!"
Men sen när jag väl gick hem (mitt i natten) så följde han inte ens med utan stannade kvar och tänkte sova där så tjejerna kom över med honom.   *knaskatt*

På söndagen fick jag besök av Levina (min favvounge) med tillhörande föräldrar.
Än sålänge är det svårt för henne att ta bussen ut till mig så hon får lifta med sina föräldrar.
Här är Pappa och Levina


Jag har köpt en klänning till Levina.
Missade bara liiiite på storleken.
Den var visst till en 2-3åring.
Hrmf..... Levina är typ cirka drygt 1år.
Jaja.................
Om ni inte ser vad det står så står det "Inkans favvo" på den.   *ler*


Att ta kort så hela texten syntes var dock inte så lätt men visst är hon tokcharmig.








Ja, vi hade iallafall kanontrevligt och jag fick godkänt på Vitöra.
*asgarv*
Nej, inget sånt men dom vanliga orden från en nöjd uppfödare och vän.
- Han är ju så snyyyyyygg.
- Jepp, tack jag vet Marie.    *skratt*
- Och han är min min bara min.    *ler brett*
Så, skämdes massor över att mina gäster fick ta med sig egen lunch.
Så många gånger som jag fått mat hos M och M.
MEN, jag tillagade iallafall maten (komplicerat värre).
Stekte korv och kokade makaroner och skalade gurka och stekte ägg.
Sen fikade vi på mumsig glass och vaniljlängd och kaffe.
*mums mums*
Tack snälla för att ni kom.
Sååå mysigt och välkommen tillbaka !
Så, dagen började lida mot eftermiddag och det som ska hända närmar sig med stormsteg.
Over and out

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack själv älskade vännen!

Maten var supergod frust och omgivningen var ännu bättre! Tack snälla för att vi fick komma och våldgästa!

2009-09-07 @ 09:27:21
Postat av: Marie

Förresten är klänningen i storlek typ 3-4 år, så hon lär kunna ha den ett tag fniss

2009-09-07 @ 16:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0