Man MÅSTE inte vara glad på sin födelsedag

FAKTISKT
Lördag den 24april
Prinsen och jag är bjudna på fika hos Marianne, Zammy och Mille.
Den sistnämnde fyllde år.
Tveksamt dock om vi var inbjudna, trots födelsedag, av honom.
Zammy var iallafall lika glad som alltid när vi kom.
Iallafall att Prinsen kom.
- Tja polarn.
- Kul att vi träffas igen.


- Kom så går vi och leker.


Och killarna travade iväg i vanlig ordning och hade roligt.


- Följder du med och kollar in rabatten härborta Zammy ?


- Ojdå, därborta sitter den där sura katten som inte tycker om mig.


- Suck, vem har bjudit in den där ungtuppen nudå ???


- Bäst jag går och talar om att han inte är välkommen här.
- DU ÄR INTE VÄLKOMMEN !


- Nähä, han var lika sur som vanligt när jag kommer på besök.
- Vad är hans probleeem egentligen ??
- Jag vill ju bara vara snäll och fira hans 2-årsdag.
- *suck*


- Äsch, jag kollar om pajen är god istället.


- Alltså, jag SA ju att jag inte ville ha nåt födelsedagskalas !!!


- Och den där Prinsen är fortfarande kvar.
- Ser dig nog därborta bakom knuten.


- MATTE, jag SA ju att jag inte ville ha nåt kalas.
- Och ändå släpar du hit en massa folk.


- Jag har faktiskt en djup 2-årskris här och orkar inte med en massa folk.
- Tror att jag är lite deprimerad också.


- Matte matte, betyder det att han kan flippa ur när som helst ???
- Springa runt här i trädgården och skrika en massa och kasta träd ??


- Zammy, akta dig.
- Stå inte så nära om han blir galen eller så.


Så Zammy och Prinsen lämnade den 2-årskrisande och deprimerade 2-åringen.


Sen kommer grannens katt och vill hälsa.


- Hej hej grannens katt.
- Jag heter Prinsen.
- Ja, egentligen heter jag Tamlin men min Matte kallar mig Prinsen.
- Vad heter du ?


Tyvärr är inte Sammy alltid lika snäll, trevlig och väluppfostrad som min Prins så han jagade helt enkelt iväg grannkissen. Taskigt Zammy.
Prinsen tittade långt efter honom.


- Men dådå ??
- Du får ju vara med mig.
- Räcker inte de ???


Snygging


- Jag försökte ropa tillbaka honom.


- Men han kom inte ??
- Jättekonstigt


- Ja och mig var det ju ingen som brydde sig om juh.


- Men SNÄLLA Mille, alldeles nyss sa du att du inte ville ha nåt kalas.
- Att du hade 2-årskris och depression.
- Hur ska du HA det egentligen ??


- Äsch, nu går jag.
- Ingen bryr sig om mig iallafall.


På Prinsen vilar iallafall inga sorger.
Han fattar ingenting av depressioner och 2-årskriser.
Å andra sidan har han inte fyllt 1 ännu så han har inte hunnit med så mycket.
Okej, det sista var helt fel.
I Ligan hinner man med massor på några få månader bara.

- Matte matte, ska vi inte ge Mille hans födelsedagspresent nu?


Och det gjorde vi.
- Ville Mille ha den då ???
- Självklart inte.
Zammy åt några stycken.


Resten åt Prinsen själv upp.


*mums*




- Alltså, får han ingen mat hemma i sitt hus ??


- Zammy, kan du gå och tala om för honom att det är ohövligt att äta upp presenten man har med sig ?


- Du polarn, jag ska hälsa från Mille att det är oförskämt att äta upp presenten man har med sig.


Zammy viskar
- Du ska inte byr dig om det jag sa och att Mille är som han är.
- JAG tycker det är jätteroligt att du är här.
- Men jag var ju tvungen att säga det där så att han inte går bärsärkagång.


- Äsch, jag förstår hur du har det.
- Farbror Oliver hemma är lika grinig ibland.
- Jag kommer gärna hit och leker med dig istället.
- Han kan ha sitt godis för sig själv.
- Jag skulle ju få med mig kycklingvingarna hem som ni inte åt sa Matte.


*mums*
Tack för kycklingvingarna




MATTE, tackar jättemycket för UNDERBAR jordgubbspaj och glass !!!

Kommentarer
Postat av: Molly och Grabbarna

Vilken härlig och rolig bildserie! Inte lätt att tvingas ha kalas när man har undanbett sig! :-)

2010-04-27 @ 07:24:26
URL: http://mollyochgrabbarna.blogspot.com/
Postat av: Mamma Mia

Hahahaha vilken underbar berättelse! Jag (för att inte säga katterna) är så avundsjuka på Mille och Zammy för att de har HELA trädgården att vara i, inte bara en liten bur. Hoppas att födelsedagsbarnet kommer ur sina depressioner hihi :)

2010-04-27 @ 09:10:43
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: mooch

Vilket UNDERBART inlägg! Här garvades det högt!! =) Mille slutade vara deprimerad efter Prinsen åkt så det måste ju varit Prinsens fel ;) (eller inte, hi hi). Tackar för att ni kom och grabbarna tackar så mycket för godiset även om det kanske mest föll Prinsen i smaken men som sagt, man måste ju testa nya grejor.



Söta grannkatten heter Vincent förresten och brukar komma och hälsa på då och då. Ibland sitter Mille och Zammy och pratar med honom. Han brukar inte svara tillbaka speciellt ofta utan brukar, med värdig min, backa ut från planteringen och gå hem smile

2010-04-27 @ 12:56:14
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Underbara bilder. Det är inte lätt att fylla år minsann och att veta hur man vill ha det! Nosbuff

2010-04-27 @ 17:52:27
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Catarina

Helt underbara bilder och kul text :-) Skrattade mer än en gång !! Zammy & Prinsen verkar verkligen trivas tillsammans :-) Och Mille är som Mille är :-)

Kycklingvingarna såg riktigt smaskiga ut !!

Kram från oss i Partille .

2010-04-28 @ 19:18:15
URL: http://www.coppermines.se
Postat av: Tina

Vilken spännande dag ni verkar haft :D Hoppas allt smakade bra. Och roligt med många bilder!

2010-04-29 @ 07:28:15
URL: http://skatternas.blogg.se/
Postat av: Sol & Måne

Vilket underbara bilder. Vad skoj att få åka på kalas så där. Även om födelsedagsbarnet inte var riktigt lika road som resten av gänget ;-)

2010-05-01 @ 09:31:42
URL: http://zol-mone.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0