HönsMamman

Ja, det är nog jag det.
Jag har nu tillbringat mer timmar i lodrätt läge än jag varit i rörelse den här veckan.
Idag har jag varit skitnervös för att han:
1 Inte ätit ordentligt
2 Inte druckit som han ska
3 Dissekerat när han varit på toa och kontrollerat färg och konsistens

Blivit hyper så fort han:
1.1 Rört på sig och det sett konstigt ut (vilket det ju självklart inte alls gjort)
1.2 Gått i koma när han pipit och låtit.
1.3 Var vaken halva natten för att han återigen spydde.
1.4 Gått ur och i koman för att han spytt en gång till.
1.5 Matat honom med socker-NACL lösningen så fort han rört på sig.
1.6 Matat honom med socker-NACL lösningen på grund av att han INTE rört på sig.
1.7 Dansat hysteridansen för att han åt A/D.  (av glädje alltså) *ler*

Fått ett hysteriskt sammanbrott för att jag:
2.1 Glömde A/Dburken i kylskåpet hemma.
2.2 Har letat veterinär i Norrtälje som säljer A/D eller I/D men den veterinär jag vet om stängde just idag klockan 13.
Funderade en stund på att bryta mig in.  :-)
2.3 Åker sedan hem (utan mobil då) och lägger mig i soffan igen och väntar.

Blir till slut lugnad när:
3.1 Grannen Borr dyker upp och
3.2 Musse glatt börjar leka.
3.3 Musse äter glatt av I/D maten.
3.4 Fru Borr säger att han är frisk som en nötkärna med all säkerhet Inkan och du ska inte oroa dig.
3.5 Ser hur Musseman leker och roar sig för att sedan lugnt och stilla byta Mamma till Fru Borrman ??!!
3.6 Svikarkatt  :-(

Nej, jag är inte klok.
Men det finns trots allt folk som gillar mig ändå.
Fast det är inte mig dom gillar egentligen.
Det har jag redan genomskådat.¨
Det är mina kakor dom vill åt.
MEN, jag köper mina vänner.
Bara jag får ha några.
Jag har ju min Liga.
:-))
Kram och det kommer mer kaka mina kära vänner.

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Instämmer hel med din egen diagnos... Du ÄR inte klok!! :o))

2010-08-13 @ 22:43:18
Postat av: Inkan o Ligan

OCH, jag har ett mail att svara på.

skäms massor

Det kommer det kommer.

FAST, du har inte svarat heller.

ler glatt

FAST det rä för att jag är galen du inte vill fika med mig.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2010-08-13 @ 22:45:43
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Lisbet Lindell

Haha... Musse vet precis hur man gör för att mamma ska bli hysterisk:)



Kram Lisbet

2010-08-13 @ 22:47:04
URL: http://bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Vill visst fika med dig, tokig eller inte, men just nu lider jag av tidsbrist.

2010-08-13 @ 23:34:06
Postat av: Skat-Ann

Har aldrig ätit av dina kakor, men är din lika tokiga vän fast i cyberrymden (kanske lika bra det "lite lugnare"):))))

Kramis

2010-08-14 @ 08:02:38
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Klart man blir orolig, Matte och husse säger att vi är det bästa de har och så är det ju! Nosbuff

2010-08-14 @ 08:57:24
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0