Dag 01 – Presenterar mig själv

Ja, då tar jag tag i det här.
Presentera mig själv ja.
Hm...................... Vad ska jag berätta om mig själv ?!
Det som väl inte undgått någon är att jag fyller halvtid om några månader eller, för att vara exakt, idag 116dagar.
Jag har två barn som är 23 och 25år och ett barn som jag är familjehem till.
Jag är född i ett varmt land och är helt klart inte gjord för dom här hemska kalla graderna.   *burr*
Jag kom hit till Sverige som köpebarn i november 1963.
Jag är alltså adopterad som man säger på svenska.
Jag är uppvuxen i en förort till Stockholm och har levt förortsliv sedan dess.
Idag bor jag i Tensta som är närmast underbara Stockholm.
Om jag inte bryr mig om vad folk tycker så säger jag att jag bor i Costa Del Tensta.
Vill jag vara "fin" så säger jag att jag bor i Spånga.   *ler*
För Tensta är ju bara "invandrare" som bor.
Ja ?! Jag är ju det. Invandrat köpebarn liksom.
Jag har bott i radhus och hus som liten.
I över 27 år så bodde jag i radhus och trivdes väl bra med det.
Hade ju hund/hundar(oftast två)  i många många år och då är ju trädgård rätt okej.
Idag bor jag i en köpelägenhet och jag bara galet ÄLSKAR min underbara ljusa fina VARMA lägenhet.
Jag kommer ALDRIG mer bo i hus eller radhus.
OM jag blir tvingad till det ska jag ha en butler, trädgårdsmästare, städare och egen kock.
Inte för att jag själv iof fattar vad kocken har med själva boendet att göra ?!
Jaha.................. mer då.
Tja, jag har ett antal utbildningar i mitt bagage.
Jag är Undersköterska, Barnsköterska ( trot eller ej eftersom jag inte gillar barn) ?! hm...... delar av en 3årig komplettering till 3årig gymnasieutbildning och en 1årig webmasterutbildning.
Så, då var den biten klar.

När jag var liten så hade jag och brorsan marsvin och undulater.
När jag var 12år kom vår första katt in i huset.
Det var en äkta blå perser som lyssnade till det fina namnet Sir Hamilton.
När jag senare flyttade hemifrån skaffade jag en blå perser själv och sedan en svart hona som jag avlade på.
Jupps, jag har varit perseruppfödare och har kvar det otroligt fina stamnamnet Kahlua.   *ler*
FAST, det skulle faktiskt passa bra som stamnamn om jag skulle föda upp brun-mitted raggisar.  
Nå, sen blev det barn och HUND.
1982 skaffade jag min första golden och jag har varit rasen trogen sedan dess.
Under alla år med hundar så har jag tävlat och tränat.
I spår, lydnad och viltspår.
MEN, hund i all ära, barnen sa att - Mamma, vi vill ha ett husdjur.
Hm..... mamman tittade sig omkring och undrade vad dom två hundarna var för något ?
- Men Mamma, dom är ju familjemedlemmar.
Vem smälter inte av en sån kommentar.
SÅ, det blev först en orm till sonen och sedan började katterna ramla in till barnen och mamman.
Vi tog hand om diverse hemlösa katter under en rätt lång period.

Idag har barnen flugit ut. Kvar finns M och dom 5katterna som ni alla vet vilka det är.

Några korta punkter om Inkan:
- Jag älskar att bada
- Jag älskar choklad
- Jag älskar London
- Jag är en stoooooooooor soldyrkare
- Jag är galen i värme och sol.
- Jag älskar mitt sommarställe
- Jag har gått upp och ner i vikt sedan kidsen tyvärr.  :-(
- Som liten var jag smal som en sticka.  *ler*
- Chokladfabriken är mitt stamställe tillsammans med min bästaste Anna.
- Jag är stamkund på Espressohouse.
- Jag får galna abstinensbesvär när jag inte fått min Latte.
- Ljus och speciellt doftljus är en stor hit i mitt liv.
- Jag badar i mitt badkar minst 2 gånger per dygn, vintertid ibland tre.
- Jag är en äkta reservdelsmänniska enligt min son. Han syftar på alla mina operationer och mitt titanknä.
- Jag har världens sämsta minne.
- Jag älskar min bil och har blivit kallad kapitalist på grund av det. Men det är smällar man får ta.  *ler*
- Jag älskar att baka om det undgått någon.
- Jag har ett recept på kladdkaka som jag fått på Karolinska sjukhusets intensivvårdsavdelning när jag jobbade där 1982 och det har jag aldrig lämnat ut.
- Jag älskar min Liga

Ja, det var jag.    :-)
Och här är jag på några bilder från jag var liten.






Dom här korten kommer från barnhemmet i Athen som jag bodde på.
Jag är 20månader här.
En glad och lycklig liten skit ser det ut som.



Kommentarer
Postat av: Anna.S

Det var mycket om dig :)

Tänk att du är dig så lik på de gamla korten, man ser direkt att det är Inkan :)

2010-12-01 @ 22:32:12
URL: http://www.honeysuckles.se
Postat av: Erica

Men så söt du var! Älskar näst sista bilden, glada goa Inkan, du är dig lik fortfarande! :) Kram!

2010-12-01 @ 23:57:23
URL: http://www.cheeserica.com/blogg
Postat av: Malin

Det här var jättekul läsning! Tänk att man kan sammanfatta ett helt liv så där, få med så mycket. Inte visste jag att du var grekinna, därför du är så vacker :-).

Vi har en hel del gemensamt du och jag, men kaffe, nääää ;-)

Kramar Malin

2010-12-02 @ 08:30:44
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Mamma Mia

Vilken söt liten grekinna! Ja att du kom från Grekland i grund o botten, det har Sofi skvallrat om :). Tänk att vi har lite gemensamma nämnare; värme, katter och Grekland!

2010-12-02 @ 14:27:25
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: Max & Måns

Med andra ord är du som oss hittekatter!

Som bodde i ett hem, folk kom och tittade och till sist fick du ett underbart hem. :-)

Nosbuff

Ps Husse är nyfiken på vad det är för bil. tihi

2010-12-03 @ 07:14:48
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0