Puma

Sanna fick känna på hur en RIKTIG ragdoll ska vara.
Pricken visade upp sin slappaste sida idag.
Först en lek som varade i cirka fyra och en halv minut.
Sen dog han.
Lite lite kikade han när jag fotade, men sen ramlade ögonen och kroppen ihop i bästa raggisstil.
HAN har läst rasbeskrivningen.

"Rasbeskrivning och Rasstandard"
Deras mest karaktäristiska drag som skiljer den från andra raser är att den ofta slappnar av i alla muskler då man lyfter upp katten så att den bli lika lealös som den "trasdocka" den har fått sitt namn av.


Puma däremot har helt missat all form av rasstandard.
Hur jag än letar står ingenting om att vara sjövild och klättra på och bita i allt.


Men hänga är hon duktig på.


Kom dock på EN sak som står i rasbeskrivningen som hon gör enligt mallen.
Även om hon inte förstått att hon inte är hane.
"Ragdollen är i allmänhet en mycket matglad katt, speciellt hanarna kan snabbt vräka i sig mycket mat, allt från kattmat till vad familjemedlemmarna har på sin tallrik."
Puma äter.
HELA tiden.
Nu hittar jag inte en enda ätande bild förstås.  :-(
Hittar den här istället.
När hon väl däckar så gör hon det med besked.   *ler*


Tack för idag hälsar Inkan och Ligan.
Nu slipper du det här för ett tag fram över Anna.
Har skaffat mig en ny "slav".
*fniss*

Kommentarer
Postat av: Therese Bergsmo

Vilka personligheter, kul att se att de kan hänga också ;-)



Grattis i efterskott till Vitöra!



Tid för fika nån gång?



Kram, Therese

2010-02-15 @ 08:27:27
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: Anna (Felicula)

Jag tror bestämt att Puma fått en del siamesblod. Är du säker på att allt gick rätt till när Lillemor hade sina pojkar hos dig :P

Min nya siamesunge hänger också, i munnen, och äter gör han också, när han inte är sjövild alltså.

2010-02-15 @ 10:33:42
URL: http://blaord.blogspot.com
Postat av: Emma.R

Så nu vet du då hur en Puma fungerar. Roligt att du har en katt med samma namn som min busunge och att de är lika vilda bägge två. Haha.

2010-02-15 @ 11:36:16
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Tre katter

Så goa troll ♥ - vare sig de läst rasbeskrivningen eller inte! :)



//Matte med 3 katter

2010-02-16 @ 19:12:12
URL: http://3katter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0