"Here comes trouble"

Eller
"Jag är en Bandit"
Matte muttrar surt som kom hem klockan 01.00 inatt efter en extra tur mitt i natten till Landet.




Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Han är döpt efter sitt utseende men lever, alldeles för ofta, upp till sitt namn !!!

Igår när vi skulle åka hem så var jag helt övertygad om att Bandit hade gått ut tillsammans med Vitöra.
Det visade sig ett halvt dygn senare vara helt fel.   *morr*
SÅ, jag väntade och väntade och letade och letade efter Bandit.
Maria letade också.
Till slut var vi dock tvungna att åka hem för att hämta kattungarna.
Lastade in de katter som behagade ligga lugnt och fint och sova plus packningen.
Iväg hem och lämna av packning och kissar och hämta kattungarna.
Fikade lite och sen hem med dom.
Maria la sig till slut och jag väntade förgäves efter ett telefonsamtal från Landet och mina fasta boende där.
Jag var över innan jag åkte igår och förklarade att Bandit var kvar och att dom skulle ringa så fort han dök upp.
Han borde vid det här laget ha gjort det.
Det var inte lika kallt på Landet som här hemma men ändå väldigt kallt.
INTE kul att vänta såhär.
Så ringer till slut klockan vid 23-tiden.
Hjärtat i halsgropen.
Det var Veronika ute på Landet som hittat Bandit.
INLÅST i huset ?!
Förbannade j*a Bandit.
IGEN har han alltså gömt sig INNE i huset.
Alltså kåken är ca 12kvm och det finns verkligen ingenstans att gömma sig.
Trodde jag ja.
Jo, jag hade letat inne för säkerhetsskull.
I somras försvann hann nämligen inne i huset.
Då hade han krypit in ovanpå kylskåpet.
Ett fullständigt minimalt utrymme.
Jag letade där igår och i garderoberna och i sängarna men ingen Bandit.
I efterhand kom jag på att det finns ett ställe till idag där han troligen gömde sig.
Jag skaffade ju en bäddsoffa i höstas med undersäng.
DÄR låg han troligen.
Där man lägger sängkläder i själva soffan hade jag redan letat för där gömde sig en kattunge en gång för många år sedan i en annan bäddsoffa.
Men undersängen tänkte jag inte på.
Bandit är lagom road av att åka bil så han kröp väl in där när jag började grejja med packningen.
*suck och dubbelsuck*
MEN, jag är självklart överlycklig över att han är hemma igen.
Gott Nytt År gott folk.
Här är allt som vanligt.   *ler*


Alltid lika oskyldig
- Eh va ??!
- JAG har inte gjort nåt !?


Kommentarer
Postat av: Ninnie

Kanske en god idé att börja packningen med att packa Banditen??



God fortsättning på nya året önskas dig, rymlingen som inte rymde och övriga ligan.

2010-01-02 @ 12:09:43
Postat av: Malacosmamma

Hursomhelst är Bandit en väldigt, väldigt söt kisse som verkar duktig på att se oskyldig ut;) God fortsättning!

2010-01-02 @ 15:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0