MCO-uppfödare anmäld till SVERAK

Gå in och läs och skaffa dig en egen åsikt !
S*Megaton

Det finns många bra MCO-uppfödare i Sverige idag så varför välja en katt från en uppfödare son behandlar sin katt på detta vis ?
Gå in och skaffa dig en egen åsikt självklart.
Men efter att ha läst om Biggis och sett bilderna så är valet lätt.
:-(
Sprid gärna detta, då dessa personer inte ska ha såkallad "uppfödning".


Som dom flesta förstår så är detta ju bara toppen av ett isberg, MEN dessvärre är merparten saker som inte går att anmäla då det står ord mot ord.


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Men gud så hemskt, stackars katt :-(

En del uppfödare borde !"#¤%&/ censur

2010-01-08 @ 17:30:02
URL: http://mammaulrica.blogg.se/
Postat av: Malacosmamma

Tack för att DU tar upp det här samt länkar till S*Megaton där man kan läsa HELA storyn. Jag har hört så mycket rykten, men äntligen finns sanningen att läsa svart på vitt. Stackars, stackars, stackars Biggis, jag blir oerhört upprörd men framförallt ledsen för kissens skull.

Så här får man aldrig göra mot ett djur.

2010-01-08 @ 23:06:43
Postat av: Skat-Ann

Finns inga ord som kan skrivas i ett sånt här läge de orden är inte uppfunna ännu.

Jag blir bara så j*****la fö***nad.

Skatis

2010-01-09 @ 09:32:08
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Bongo och Bella

Näe det här var ju bara för mycket! Stackars, stackars katt... Jag förstår bara inte hur man kan göra så, finner inga ord...

2010-01-09 @ 11:01:58
URL: http://twokoolkats.blogspot.com
Postat av: Mia

Nä fy f-n. Nog för att jag köpte katter av en uppfödare som inte hade "kvar hamstern i hjulet" men detta var det värre.

2010-01-09 @ 11:58:40
Postat av: Lilla Skutt och Janssons matte

Finner inte ord. Inte är det kattälskare som gör så här. De skulle inte få passa mina fästingar ens...

2010-01-09 @ 14:15:12
Postat av: Karin

Jag är både arg och ledsen! Så fruktansvärt! Stackars, stackars katt! Och vet du? Mannen i denna uppfödning är medlem i styrelsen i min kattklubb! Jag har nu skickat ett mail till klubbens ordförande med en undran om det stämmer att en styrelsemedlem ägnar sig åt denna form av uppfödning och kattskötsel. Jag länkar till informationen så får hon själv läsa allt. Fy f*n säger jag!!

2010-01-09 @ 15:11:20
URL: http://mollyochgrabbarna.blogspot.com/
Postat av: Elis

Hemska bilder, hur kan man behandla en katt så, och inte ge den veterinärvård när man ser att något är fel.

Hur mår katten idag? Hoppas att det har blivit bättre med honom!

2010-01-09 @ 15:22:21
Postat av: Ninnie

Jag kan bara konstatera att jag är en fegis. När jag läst kommentarerna vågade jag inte gå in och läsa på länken för bara bilden du lagt in gör att jag bara VET att jag kommer att må så dåligt att jag inte kan sova.

2010-01-09 @ 18:00:50
Postat av: Ligans Talesman

Tack för alla kommentarer och att så många som möjligt reagerar.



Karin Jag vet att han sitter i styrelsen på Dalälvens kattklubb ja och det gör det hela ännu vidrigare.

2010-01-09 @ 18:47:07
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Heidi (Tønsberg i Norge)

huff dette var veldig trist :(

2010-01-09 @ 22:54:21
Postat av: Tengels nya matte

Oförlåtligt, obegripligt och höjden av ren dumhet.

Undrar så hur stackars Biggis mår idag?

Hoppas verkligen att de får ta konsekvenserna av sitt handlande så att inte fler både djur och människor blir lidande.

2010-01-10 @ 11:07:58
Postat av: Ligans Talesman

Jag förstår att många undrar hur Biggis-Bigless mår idag. Jag har bett om tillstånd från hans nuvarande Matte att få berätta och även visa kort på honom.

Kan iallafall säga så pass mycket att idag mår han utmärkt och bor i en underbar familj som tar oerhört väl hand om honom.

2010-01-10 @ 11:42:28
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Molly & Grabbarna

Det blir intressant att se vad jag får för svar från klubben! Som det verkar nu ser det ju ut som de vill mörka detta för sina medlemmar och bara sopa det under mattan. Är det så kan jag lova att jag inte blir långvarig i denna klubb. Det finns många andra klubbar att välja på, som jag hoppas är mer seriösa!

2010-01-11 @ 13:21:05
URL: http://mollyochgrabbarna.blogspot.com/
Postat av: Ligans talesman

Ja det gör det definitivt !!

2010-01-11 @ 13:30:44
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0