- Älskade Vitöra

- Jag kan hälsa från din Mamma och Mormor gubben.
- Jag var och hälsade på dom idag och fikade med din UrMatte och åt smarrig lussebulle.
- Den VAR god Marie.
- Bara man fick doppa den i kaffet så den mjuknade lite och man inte kunde slå ihjäl nån med den. *skratt*
(pst.......... Marie hade bakat lussebullar som skulle vara EXTRA saftiga.  DET var dom inte)
- Din mamma är jätteglad att du är kvar här och verkar trivas.
- Att du får vara på Landet och att du lyckades terrorisera både Mamma och Mormor den sommaren då du var 6månader och på det sättet lyckades bli en suverän jägare.
- Dina få hjärnceller till trots.
- Din Urmatte berättade följande: 
När Mamma och Mormor kom med en mus så hoppade du fram och terroriserade dom så dom höll på att bli helt galna. Dom morrade och morrade,men det hjälpte inte. Till slut så släppte dom musen och fräste till jätteargt. Då passade du på att sno musen. Klar, fångad, varm och med lite liv i. Så det är därför du, som har minst hjärnceller, är den outstanding bästa jägaren i hela Ligan och har dessutom lärt upp dom andra att jaga så bra.
-
En stund så hotade jag med att du skulle få flytta tillbaka en liten stund.
- För att motionera din Mamma.
- Hon har visst en tendens att lägga på sig.
- Din Mormor dock är som Oliver, lite anorektisk.
- MEN, den kommentaren föll inte i god jord kan jag tala om.
- Den blicken hon gav mig där var inte att leka med.
- Så gubben, du får stanna med mig och fortsätta vara pensionär.
- Du får jättegärna komma oftare och ligga i mitt knä.
- Såsom du gjorde igår.
- Då låg du i mitt knä i flera timmar och vi gosade och myste och pratade med varandra.
- Bara du och jag.
- Puzz älskade Vitöra.
- Jag älskar dig massor.





Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Åh, så fin han är, Vitöra! En så ljuvligt tjock och härlig päls skulle man ha i kylan. Kan man önska sig pälstillväxt av Tomtekatten, månntro? Kurr och burr.

2010-11-28 @ 10:15:21
URL: http://stationskatterna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0