LångFredag

Är den lång ?
Tja, inte längre än andra dagar här ute.
I dag var det varmare och mer sol än igår.
Dock tillbringade jag merparten av dagen fram till ca två i soffan, läsandes bok.
Det var kyligt ute och jag är otroligt frusen av mig.
Inne var det dock varmt och skönt.


Just idag önskade jag att jag hade haft kvar mitt fina teleobjektiv som jag sålt.  :-(
Det är lite långt avstånd när jag ska fota katterna ibland.
Den här stenen är poppis att sitta på.
Stooooooooooooooor sten och Prinsen ser ut som en miniatyr uppe på den.


Puzzel hittade en annan sten en bra bit upp på tomten att sitta på.
Inte blött och äckligt troligen för min fina sessa.


Vitöra har här hittat en trädstam eller pinne att sitta på.
Trodde det bara var fåglar men icke.
Även en Kung kan tydligen sitta på det viset.


Sen förflyttade han sig för att passa majbrasan.
Tänk om dom hemska grannkatterna kommer och bränner ner den ?!
Nu pratar vi inte om GranneGrannen utan dom andra som bor här.
Dom hemska bofasta kissarna.
Så Vitöra tog plats för att bevaka.


När han tröttnade på att sitta därute la han sig i fönstret istället.


- Jag ser härifrån om dom kommer Matte.
- Och gör dom det så tar jag hela Ligan med mig och SKRÄMS !
- bUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU


- Matte, kan du hålla lite utkik en stund ?
- Jag behöver vila lite.


- Och jag måste tvätta mig.
- Så du får ta den här vakten mellan 15-18.
- Sen tar vi över igen Matte.

- Okej killar, jag ställer upp på det.


Under tiden killarna sov och tvättade sig vaktade jag majbrasan och tittade till mitt raserade vedförråd.  :-(
Det tålde visste inte den här vinterns alla snömängder, utan rasade fullständigt ihop.
Nu får jag krypa in och hämta ut dom sista vedklabbarna.
Liiite jobbigt


Men men, sånt är livet på Landet.
Hårt och slitsamt.
Idag har jag gjort rent kaminen.
Slitit värre
Och har man slitit så hårt som jag gjort, så får man ta igen sig lite.


Nu ska jag tända i kaminen igen, för det är bara 20,1 grader här inne och jag fryser.
*burr*
Och med tanke på hur duktig jag är på att tända, så kommer det ta ett tag innan värmen kommer.
Tända brasan alltså.  :-)

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Man blir ju alldeles utslagen av all frisk luft. Forstätt att njuta ni. Nosbuff

2011-04-22 @ 19:51:20
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0