Ligan kan räkna och lite annat

Ja, dom har gått i matematikskola.
VAR vetegudarna ?!
HUR vet troligen bara Allah.
NÅ, hur har jag nu kommit fram till detta ?
Nån fin matematisk formel kanske ?
Nopp, Ligans Matte är lika dålig på matematik som en hängmatta.
Och det säger ju en del.
Nä, hon är bra på att vara just Matte, med stort M.
Matte med litet m är hon helt värdelös på.
Kom till saaaaaaaaaaaaaaaaaaken nu då.
Okej, såhär är det.
Vi åker oftast på en fredag.
Sen är det lördag och fritt fram att komma och gå som man vill.
På söndagen gäller det att akta sig, för då är det åka-hemdag.
Den är gången åkte jag en onsdag, torsdag var då hopp och lekdag och IDAG BORDE vi ju alltså åka hem.
Ligan har räknat.
haha
Långnäsa Ligan
Vi stannar, flera dagar till.  
Luuuuuuurade
Orsaken till det hela var att idag kom dom inte hem förrän klockan fem ca.
Vitöra, Bandit och Prinsen har varit borta PRECIS hela dagen.
Puzzel har dock sussat gott hemma.
Bara killarna som varit på vift.

Annars har dagen varit lugn.
Väcktes i morse av Grannen som kom med en termos kaffe.
Skönt att ha pli på sina grannar.  *skrattar*
Hon hade tydligen lovat mig kaffe och halv nio fick jag iof ett mess, men orkade inte masa mig upp.
SÅ, då kom kaffet istället.
Vad är det nu man säger;
Om inte Mohammed kommer till Berget kommer Berget till Mohammed.   :-)
Sen har det varit solning, rensat lite ogräs så det ser snyggare ut och rensat bort lite runt Ligans kattmynta.
Plus att jag sprungit runt med krattan i högsta hugg och pillat bort början till getingbo.


Sen har jag lagt ut ett stort täcke till Puzzel att ligga på, så hon kan välja antingen lekstugan eller täcket.
Inget har dock hittills fallit Drottningen på läppen.


När Marianne kom igår så fick jag ju en jättefin present.
Det är två ljusstakar.
Otroligt söta
Tack igen Marianne !


Den är lampan är super mot mygg.
Rekommenderas varmt till sommarstugeägare som avskyr mygg.
Jag här helt klart en av dom.


Nu sitter jag här på farstubron, invirad i en fleecefilt, med dator, en kopp kaffe och lyssnar på radion och väntar på att fotbollen ska börja.
Det är otroligt varmt och skönt.
Igår satt jag såhär till klockan var halv tolv.
Älskar dom ljusa sommarnätterna.


Kommentarer
Postat av: matts jansson

vad mysigt det låter , att sitta ute med dator en sommar kväll.ska göra mer sånt

2011-06-03 @ 20:01:25
URL: http://mattsjansson.blogspot.com/
Postat av: Lisbet Lindell

Får nog skaffa en sån mot mygg..



Vilken helt underbart snygg "kappa" som hänger där, antar att det är en parad handuk?



Kramar från Lisbet

2011-06-03 @ 20:03:00
URL: http://bc-cancer.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Ja, gör det. Det gäller att ta tillvara den här tiden. :-)

Lisbet hm..... en parad eller parad handduk är frågan ? ler

Alltså, jag har ingen aning. Det är min LandLords liksom. Heminredning har aldrig riktigt varit min grej dessvärre. :-(

2011-06-03 @ 20:05:36
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken mysig dator stund! En sån där mot mygg skulle jag vilja ha, tänk om den kunde funka mot flugor oxå, det har vi massor!

2011-06-03 @ 20:07:58
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0