Bandit och Vitöras dag

Nej, det är inte samma inlägg.   *ler*
Bara nästan.
Matte har vänt lite på SchackLigan.

Här är Bandit i en väldigt vit bild.
Den som inte ser vad han gör kan jag upplysa om att han rullar sig.


Nöjd med sig själv gick han på jakt.
Får ju inte vara sämre än sin FärgPolare juh.


Går mot stenarna.


Hittar en skreva, där han börjar leta.
Har ju sett hur Vitöra gör och det går ju inte att vara sämre liksom.


- Hm........................
- Undrar om Vitöra har fångat alla redan ?


Klart missnöjd Bandit.
- Jag är ju äldst och borde klara av det här bättre liksom.
- :-(


Jaja............... det går inte alltid Bandit och man måste ha tålamod.

Nu är vi hemma.
Vitöra satt en lång stund på terrariet med ögonen nere vid tassarna.
Han var så trött så han såg i kors.
Det syntes.
Han har varit ute nästan dygnet runt sedan vi kom ut i fredags.
Idag hade jag ingen som helst stress hem utan tänkte vänta ut Vitöra.
Runt femtiden funderade jag på om vi skulle kommit hem alls idag.
Han var hemma en sväng mitt på dagen, men jag som borde ha lärt mig, plockade inte in honom.
Nå, han kom sen iallafall, visserligen med alla tentakleran ute, så jag fångade honom blixtsnabbt.
HAN ville inte in.
Runt sju var vi hemma och nu sover han som en stock.


Vi har haft en underbar helg.
Hoppas mina "stackars" grannar har tyckt detsamma.  *skrattar*
MEN, man kan ju inte skicka sms klockan nio på lördagmorgon och säga att kaffet är klart.
Självklart kom jag, fast jag först skrev tillbaka att;
- Nätack, jag ligger här och drar mig jag.
MEN, jag nästan KÄNDE kaffelukten, så upp skuttade jag, borstade tänderna och galopperade över.
Drack kaffe och tog sen två mackor, fast jag inga skulle ha.   hehe
På lördagkvällen blev jag bjuden på pizza.
Såååååååååååååååå gott.


Jo, jag har ju faktiskt åtminstone bjudit på moussekakan.
Mer om den en annan gång.
På SÖNDAGMORGON kom det återigen ett sms.
Fast nu stod det;
- Frukosten är klar.
*garvar*
Bussigt
Den här gången så fånade jag mig inte med att dricka kaffe först och sen vara lite nödbedd, utan det var macka och kaffe på en gång.
Tja, sen försökte jag sola i iskylan.
SOLEN sken
Visst


Och jag solade.
Visst
Men skönt var det inte direkt.
Men vad gör man inte för mänskligheten eller möjligen solbrännan.  *skratt*


Jaha, idag tänkte jag inte att jag skulle terrorisera mina "stackars" grannar, men dom såg nog hur utsvulten jag var så jag blev bjuden på nån form av middags-lunch korv.
*mums*
Igen
*skrattar*
Nopp, jag har inte fallit ur under helgen, som tur är.
NU ska jag ta en välbehövlig dusch.
Mer bilder och berättelse kommer vad det lider.
Tack !  Kära Borr-Familjen

Kommentarer
Postat av: Kim

Vart påsken bra? Jag snorar fortfarande. :(

2011-05-02 @ 11:45:48
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: carina

Ni verkar ha haft en fin helg :)

Här har den oxå varit bra, har ju varit ledig :)

Kramen från mig&Izor♥

2011-05-02 @ 12:54:49
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0