Sur Irriterad och Grinig

Jaha, varför då då ??
Jo, det är kallt, blåsigt och jäääääääääävligt växlande molnighet.
Jag som varenda dag på jobbet käckt säger att;
- Äsch, väderprognoserna är alltid fel iallafall.
- Väder blir det ändå.
JAG, har TROTT på Mister SMHI.
Som lovade


SÅ, nu är jag alltså sur och grinig istället.
- Men Inkan, var tog din positivism vägen ??
- Försvann tydligen med solen eller ?
SÅ, jag tar mitt förnuft tillfånga och vips, med vindens hastighet försvinner mitt dåliga humör.
Drar istället fram dom positiva sakerna.
Katterna är nöjda.
Och om katterna mår bra så mår Matte bra.
SÅ, här kommer lite blandade bilder från dagen istället.
Pimpade mina skor med nya skosnören från http://www.skosnoren.se/


Sen satte jag på mig raggsockorna och gick på dass.


Sen lagade jag mat.
100% protein
Äggröra á la hotellfrukost, som jag är så stolt över att jag lärt mig.
Dock utan vispgrädde, som det egentligen ska vara i.


Sen har jag gjort LCHFpannkaka.
Massor med ägg, keso och fet ost i.
*mums*
MYCKET proteiner där med.


Ligan har varit ute halva natten.
Inatt sov jag bättre än på många många månader.
Bara uppe och skuttade en sådär 3gånger tror jag.
Rekord
Nu är ordningen återställd i LiganLand.
75% sover

- Zzzzzzzzzzzzzzzzzz


- Zzzzzzzzzzzzzzzzzz


- Zzzzzzzzzzzzzzzzzz
Ser ni Prinsens underbart söta tunga ?


Vitöra är självklart ute.  *ler*
På grannens altan till deras LillStuga.


Men så ropar Matte och älsklingen kommer springande.
Bilden är jättesuddig, sorry, men man ser lite i Vitöras päls hur det blåser massor ute.


Livet är iallafall bra skönt.
Ligan njuter
Matte njuter
Liver är underbart.
pst.................. Har beställt några nya skosnören  dst............

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi har haft strålande sol nästan hela dagen med lite skön blåst emellanåt, skönt med tält kan jag säga när man sitter ute en hel dag på utställning för annars hade det nog blivit FÖR mycket av det goda ;-).

Kram

2011-05-21 @ 17:45:45
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Kjelle Bus

Fräcka skosnören säger matte o god mat !

Vilka fiina Zzzz bilder på Ligan :)

Här är det strålande solsken o + 18 grader i skuggan :)

Fortsatt trevlig helg !

2011-05-21 @ 17:58:53
URL: http://[email protected]
Postat av: Nea theCat

Det är väl det jag jamat ni bor på fel ort! Här är det minsann sol över 20+ och underbart. :)



Nosgos

2011-05-21 @ 18:29:59
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Bezzie's och Magou's matte

Tur att det blåser, annars hade matte svimmat under dagens trädgårdsarbete. Dessutom har vi haft skogsbrand och då är det skönt att röken blåste bort fort. Det tyckte brandkåren också


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0