Summan av kardemumman

Om man rent krasst räknar ut vad det kostar att ha en hund försäkrad mot att inte ha det så blir det som följer.
OM man sparade i en buffert några tusen per år och räknar med att inte djuret blir sjukt förräns långt senare så fungerar det säkert.
OM man dessutom inte har ett djur som blir sjukt så mycket så är det klart att det lönar sig att INTE försäkra.
MEN då MÅSTE man ju självklart ha en buffert.
Och få människor har dessa summor när dom behövs.
När Trixi var 2år och fick cancer så gick enbart ultraljudet jag gjorde på Ultuna i Uppsala på 2000kr.
Vad själva operationen kostade kommer jag inte ens ihåg.

Prislappen för hennes operation idag plus förra veckan gick på 10 143kr.
Operationen idag gick på 6039 och besöket förra veckan med alla blodprover och ultraljud, recept och undersökning kostade 4104.
Tack och lov att hon är försäkrad säger jag bara.
Kalaset för Matte gick på 3156kr.
Agria betalade alltså 6987kr.
Då har jag dessutom direktreglerat två gånger vilket gör 260kr.
Jadu Trixan, tur att försäkring finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0