Brev till Matte Åsa från Puzzel

- Hej Puzzel här.
  Skriver en rad till dig för att säga att jag mår bra och ligger nu och gosar i soffan bredvid Nya Matte.
  Jag saknar er lite och Glenn mycket.
  Fast jag har fått en ny, alldeles egen Glenn här.
  Han heter Vitöra och är jättesnäll.   :luv:
  Vi har lekt massor.

  Sen finns det en nästan likadan som jag.
  Han heter Oliver och tycker lite lite liiite grann om mig tror jag.
  Fast han är lite sträng och tittar strängt på mig.   :-?

 Nike kallas en katt som har massor med päls och är också jättesnäll.
 Hon tvättade mig i öronen idag.
 Jag tror att jag glömde att tvätta dom imorse.
 Förlåt Matte Åsa. :-(

 Den helsvarta katten som också bor här var lite läskig i början.
 Han fräste och verkade inte alls tycka om mig.
 Men nu fräser han inte och är snäll.
 Han heter Farbror Tengel och är stooooor.  :shock:

 Till slut finns det en katt som är svart och vit också.
  Han har INGEN päls.
  Och han är jätteläskig.
  Han tycker inte ALLS om mig.  :shock:
  Det är jättekonstigt.
  Och jag försöker verkligen att vara snäll och inte busa så mycket.
  Men det verkar inte hjälpa.
  Jag undrar om det beror på att han inte har nån päls.
  För alla dom andra katterna här har ju massor med päls.
  Han heter ialla fall Farbror Bandit och han var trots allt lite lite liiite snällare mot mig idag.

  Ja, som du ser Matte Åsa så finns det massor med roliga kompisar här.
  Och Nya Matte är jättenäll.
  Jag får massor med god mat och gos.

  Du får ha det så bra Matte Åsa och jag kommer och hälsar på ibland.
  Kram Puzzel

  Här är jag i soffan



Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Puzzel! Matte älskar dig och var så glad när du hälsade på här hemma idag! Du har det ju jä'ttebra hos dina fina kompisar och du ska se att den hårlösa banditen accepterar dig så småningom. Du vet - man måste inte älska alla, men man måste acceptera alla och respektera deras åsikter. Bandit har kanske lite egna åsikter, men innerst inne har han nog ett hjärta av guld. Troligen. Håll dig till roliga Vitöra och goa Nike du, så kommer allt att gå bra för dig.



Glenn hälsar och undrar vart du tog vägen???



Kram, matte Åsa

2008-08-03 @ 21:04:48
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Ligans Talesman

Det var så roligt att träffa Mamma igen idag och alla kompisarna i mitt gamla hem.

Hälsa Farbror Glenn att jag kommer tillbaka snart.

Nu har jag ätit lite och lagt mig i soffan bredvid Nya Matte igen.

Kramar i massor Puzzel !

2008-08-03 @ 22:04:01
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0