Brev till Matte Åsa och alla er andra som vill läsa

Hej Matte Åsa och alla andra !

Tänkte berätta lite hur jag har det.
Idag har jag varit ute och åkt bil igen.
Jag börjar nu bli en van bilkatt.
Någon måste ju hålla Matte sällskap i bilen.
Men idag fick jag sällskap av Lill-Matte också.
Vi har det jättemysigt.
Som alltid.
Vi skulle åka och lämna Lill-Matte i Bromma.
Hon skulle sova där. :-(
Inte hos mig alltså.
Lill-Matte sover i Bromma när hon jobbar tidigt.
Och då får hon sova utan mig.  :-(
Och jag utan henne.
Här är Lill-Matte och jag i bilen.


Igår var vi till ett spännande ställe.
Matte sa att det hette djursjukhus.
Det var hur spännande som helst.
Vi hälsade på en tant och jag satt på en stor hög bänk.
Sen fick jag väga mig.
Fast den var jättestor vågen.
Matte sa att jättestora hundar skulle vägas där.
Och inte småskitar som mig.
Undrar vad hon menade med det ??

Idag hade vi besök av en jättestor vit katt.
Han hette Farbror Shanti och fräste en hel del, fast det brydde jag mig inte om.
Jag var inte rädd utan försökte leka med Farbror Shanti.
Fast han kanske var en såndär hund som Farbror Oliver säger att Trixi är.
Fast Farbror Shanti klättrade i klösträden.
Det gör inte Trixi.
Men det finns säkert olika raser där med.
Precis som vi ser olika ut härhemma.
Farbror Shanti var ialla fall rolig.
Matte har sagt att det kommer bilder på oss allihop imorgon.

Nu ska jag sova.
Natt natt allihop !
Kram Puzzel

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej lilla Puzzel!

Du är verkligen söt som socker! Men jag förstår att du har svårt att placera Farbror Shanti.. Ser ut som en katt, men klumpig som en hund, inte lätt att veta vad han är! Farbror Shanti hälsar till dig och tackar för lekstunden! :)

2008-08-17 @ 11:31:23
Postat av: Ligans Talesman

Tack tack !

Hoppas Farbror Shanti kommer tillbaka snart. ler

2008-08-17 @ 11:46:42
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0