Farbror Murre och Puzzel

Puzzel här igen.
- Ojojoj vad mycket det hänt den här helgen.
- Igår åkte ju jag, Lill-Matte, Matte och Mia (Farbror Shantis Matte) till Farbror Ole och Faster Åsa.
  Ja, inte min faster och farbror utan Lill-Mattes.
  Farbror Ole och Faster Åsa har en jättestor katt som heter Murre.
  Jag såg honom från bilfönstret igår en snabbis.

- Men vet ni vad ? Idag fick jag TRÄFFA honom. På RIKTIGT.
  Matte tog med mig, en utställningslåda med pellets (så jag inte ska kissa på fel ställe sa Matte) och en chokladkaka.
  Packade in mig och allt det andra i bilen och åkte iväg.

- Väl framme så hoppade jag snabbt ur buren. Inte ett dugg rädd.  Man är väl en resvan kisse nu.
  Sen sprang jag runt i hela huset och nosade och undersökte.
  Farbror Ole och Faster Åsa har ett jäääättestort hus. Och där bor BARA Farbror Murre. ALLDELES ensam.
  Snacka om lyx.  Dessutom är Farbror Murre utekatt. Vad ska han då med så mycket hus till ??
  Farbror Ole och Faster Åsa hade en jätteroligt trappa som jag sprang upp och ner i massor med gånger.

- MEN, så kom Farbror Murre in. Ja, JAG är ju VAN vid andra katter. Så jag gick självklart raskt fram och skulle
  hälsa snällt och artigt som jag lärt mig.
  Fast Farbror Murre, som var ÄNNU större när han var en halv meter ifrån mig, fräste jättemycket.
  Matte och Farbror Ole och Faster Åsa sa att Farbror Murre inte är van att umgås med andra katter inomhus sådär.
  Så jag backade och kikade lite på honom på avstånd.

- Skratta inte nu.   Men det såg ut som om Farbror Murre var rädd !  För lilla MIG. *ler*
  Jaja, sen gav Faster Åsa Farbror Murre godis.  Och sen fick jag en yttepytteliten bit godis jag med.
  Både Farbror Ole och Faster Åsa sa att jag var jättesöt.
  Äsch, de vet jag väl.  hihi
  Sen tyckte ialla fall Matte att Farbor Murre skulle få vara ifred.
  Så vi åkte hem.

- Natt natt alla kära läsare.  Nu ska jag sova.
  Kram Puzzel/ På nya äventyr imorgon

OBS !  Det kommer att komma en bild på Farbror Murre.
            Matte hade nämligen ingen kamera med sig ????
            Mycket konstigt.
            Jag har nästan börjat tro att kameran vuxit fast i Matte.  *ler Puzzligt*

Kommentarer
Postat av: Monika

Natti natti!

2008-08-18 @ 00:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0