Lill-Matte är hemma och Lillan försvann

Som vanligt.
Tänk, hon låter likadant som när hon fick Trixi.
Då var Lill-Matte 12år och fick en alldeles egen vovve att ta hand om.
Vilket hon har gjort ialla år.
När Trixi var liten så lät Lill-Matte alltid såhär.
"Hon är ju så sööööööööööööt".
Tänk er den meningen i bästa falsett.
OCH den återkom ungefär 100ggr om dagen.
Oavsett vad Trixan hittade på så lät hon sådär.
Ända tills hon åt sönder hennes jättecoola solglasögon.
Då sa Lill-Matte helt enkelt ingenting.
Tittade på Trixi.
Gick ut.
Var borta över en timme.
För att sedan komma hem och återigen säga "Hon är ju så sööööööööööööt".
Hon var förlåten.

Precis likadant låter Lill-Matte nu.
Hon hinner knappt ta av sig skorna förräns Puzzel letas upp.
Ibland kommer hon faktiskt ihåg att säga hej till mig.   *ler*
Nå, jag är så glad att det går så bra.
Och Puzzel sover helt klart utmärkt inne hos Lill-Matte.
I min säng har hon lite svårt att komma till ro än sålänge.

Natt natt Puzzel
Natt natt Lill-Matte
Natt natt resten av Ligan
Natt natt alla kära läsare och tack för att ni läser.
Jag blir alltid lika glad för en kommentar.



Kommentarer
Postat av: Monika

God Morgon!

Hoppas natten var god trots att ingen Puzzel sussade i din binge.

Kram kram!

2008-08-13 @ 08:11:15
Postat av: Ligans talesman

Tack !

Oliver snusade bredvid och Bandit vid fötterna.

Puss och Kram

2008-08-13 @ 08:22:39
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0