Puzzel intog Fagerstahemmet med

hull och hår.
Inga blygheter här inte.
Lite missnöjd med att sitta i buren var hon till att börja med.
Det tar ändå cirka 1 och 1 halvtimme att köra.
Men till slut la hon sig att sova.
Väl i Fagersta besökte vi en djuraffär för att köpa en påse Persian kitten.
Puzzel charmade såklart personalen i affären och kunderna.

Väl framme klev Puzzel ur som om det var fullständigt normalt att byta hem en gång varannan dag.
Snabbt fick hon en svans efter sig.
*skrattar*
Jaja, en väldigt välväxt skogis ialla fall som heter Tassen.


Puzzel travade dock på med svansen rakt upp och utforskade hela huset.


Efter att ha nosat igenom det mesta så måste man självklart prova familjens säng.
Inga blygheter här inte.  *ler*
Och med Tassen en tasslängd bort så låg dom där medans vi åt Monika och jag.
Tassen är bara för söt.


Efter maten så var det dax igen för utforskning.
Alla katthem med stil har ju ett högt klösträd.
Och Puzzel som hört klunkas att just Raggisa är en kattras som inte klättrar så högt. :shock:
Slog raskt hål på den myten och klängde långt upp i klösträdet.
- Kom då kompis.  Här uppe är jag. Ta mig om du kan.


Ja, högt var det ja.


Stilbild på fina fina Tassen som var så snäll och tog väl hand om nykomlingen Puzzel.


Det här är ljuvliga fina underbara Atlas.
Om ni inte ser likheterna så är detta faktiskt Nikes helbror.
Dom är ruggigt lika.


Miitt hjärta svämmar över när jag ser dig nu Atlas och minns natten jag satt med dig hemma hos Mia.
En livrädd, smutsig och fruktansvärt underviktig kisse från samma hemska vanvårds"uppfödare" som Nike kommer ifrån.
Du har tagit enormt och har blivit så fin i hull och päls.
Älskade gubben.


MEN, du har definitivt samma gummikropp och underliga ligg och sittställningar som Nike.
Skrattar så jag gråter när jag ser dig och tänker på Nikes alla underliga ställningar.
Kolla in det här.   :smile:


Han var liite konfunderad över det vita trollet som knallade runt hemma hos honom.
Fast han varken morrade eller gömde sig trots allt.


Puzzel forstätter dook att agera som om hon bott där i hela sitt liv.


Till slut tar resan och alla intryck ut sin rätt för en liten 14-veckors kattunge.


Och fick dessutom en alldeles egen vaktsoldat utanför.  *ler*
Atlas kollar in så att adepten somnar som hon ska.


MEN, fattas det inte en katt, säger den som vet att dom borde vara tre.
Jo, här kommer Yppsi .
En riktigt tjurig ragdoll.
Man tror att det är en Birma snarare än en trasdocka.  *ler*


Intervju för tidningen Fagerstabladet.
- Vad tycker du om den nya lilla kissen då Yppsi ??
Ja, en bilder säger väl allt ?


Med ryggen mot allt vad nya kissar heter ligger han i klätterställningen och tjurar ännu mer.

Tack FagerstaLigan för att vi fick invadera ert hem idag.
Inkan och Puzzel :grin:

Kommentarer
Postat av: Monika

Tack för att du har gjort min dag gladare :-) du är en ängel min vän.

Kram Monika

2008-08-06 @ 20:41:12
Postat av: Ligans Talesman

Så lite så.

Alltid lika trevligt att träffas.

Lillan sover som en klubbad oxe.

ler

Kramar i massor ! :-)

2008-08-06 @ 20:48:33
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0