Puzzel och Trixi

Äntligen kom då dagen då Trixi kom hem och Puzzel skulle få träffa sin kompis.
Puzzel är den coolaste katt jag träffat på bra länge.
Hon har visserligen träffat Trixi ett par gånger.
Men det var dock ett bra tag sedan.
Puzzel fick följa med i bilen när jag hämtade henne.
Ställde buren på trappan medans Trixi kom ut.
Lite aningens tillstymmelse till fräs kanske, men inte mycket.
Vi lastar in hund och katt och åker hem.
Släpper in en lycklig Trixi och öppnar buren.
Såhär gick det.

Försiktigt nosande halvt gömd under bokhyllan.


Delar av Ligan kommer glatt och hälsar Trixi välkommen.
Oliver på väg till Puzzel för några visdomsord.
- Oss mitted-raggisar emellan
- Vi förstår ju varandra


- Puzzel, du ska inte vara rädd för den där stora katten.
- Hon heter Trixi och är egentligen ingen katt utan en hund.
- Men hon är jättesnäll. För att vara en hund alltså.


Och med Olivers visdomsord så vågar sig Puzzel lite närmre.
Kompisarna är ju inte rädda.


Tänk så kaxig Liten kan vara.
Men Puzzel tänker på vad Oliver sa.
- Det är ju en katt och kissar brukar jag ju leka med.
- Även om det här är en vääldigt stor kisse.
- Tass på dig, jag heter Puzzel jag.


Puzzel kollar in om det smakar katt också.


- Jaha Matte, det här var väl inget konstigt.
- Jag är inte alls rädd.


- Hej Nya stora kompiskatten.
- Trevligt att göra din bekantskap


- DU, det ser gott ut det där.


- Vi kan inte dela tro ?


Ja, längre än så vågade hon dock inte.
Men allt har gått bra.
Som sagt.
Cool katt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0